Sidor

onsdag, januari 20

Första dagen i skolan (för 15.000 gången)

EN dag in på den nya terminen, och jag påminns omedelbart om vad som är min och Aarons största utmaning som par – Han vill helst göra produktiva saker mellan 21:30 och 00:30, och min produktiva livsgnista dör skoningslöst klockan 22:00 om inte förr. Boom, skjut hit en klockren lösning nu!
Den här terminen har jag "harp pedagogy" klockan 9:30 två gånger i veckan vilket gör att jag har en anledning att gå upp (30 min) tidigare än förra terminens genomsnitt. Egentligen tycker jag ju faktiskt verkligen om morgnar, så länge jag även får sova 8,5 timme. Det är ju dock där som kruxet ligger. För att de 8,5 timmarna ska hända måste jag gå och lägga mig senast 23:00.. Och det händer ju ungefär aldrig om jag och Aaron ska gå och lägga oss tillsammans. Vilket man inte behöver göra hela tiden men det är ju extremt mycket mysigare att inte sova själv. Det är lite jobbigt att varje gång det ska hända på veckodagarna måste det vara någons kompromiss.. MEN, det hade kunnat vara betydligt värre! Och det är väl sånt här man får lära sig hantera och leva med "för all framtid".

Första dagen slog mig i ansiktet med en skön, uppvaknande smäll. Dock känns det bra! Singers blir kul. Harp Pedagogy känns sjukt inspirerande och lärorikt! Ska bara skriva en hel recital också tjarå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar