Sidor

torsdag, oktober 22

Post Recital

Jag har överlevt! Och oj så bra det blev ändå. Något av ett mirakel måste man ju säga. Är så extremt tacksam för hur bra konserten gick i måndags!! Känns verkligen som att jag har fått sjukt mycket hjälp senaste tre veckorna. Har jobbat fruktansvärt hårt sen jag kom tillbaka från Sverige, men jag har klarat det. Det är alltid intressant sådär när man precis har genomfört uppdraget – på något sätt är hjärnan genast inställd på nästa uppgift och har glömt allt hårt arbete och att det stundtals har varit jobbigt. Ända tills kroppen kollapsar – vilket var vad som hände igår eftermiddag, haha. Var hos doktorn och fick penicillin för hostan som jag dragits med nu i 2,5 vecka. Känner mig väl lite bättre idag men låter fortfarande som att jag håller på att dö ibland. Hur fantastiskt är det inte ändå att det aldrig satt sig på stämbanden? Tacksamheten. Men som sagt, så himla trött. Skulle vilja städa mitt rum, tvätta bilen, laga riktig mat, tvätta osv, men det får nog bli lite gradvis under veckan.

I alla fall. Konserten! Det gick verkligen jättebra. Lyckligtvis! Kändes väl ungefär som att bitarna föll på plats för min egen del typ en timme innan konsertstart. Lyckades memorera alla pedaler, text, former osv. Hade hur kul som helst, spelade med världens bästa band. Fullt med folk, alla var så glada och peppande. Extremt många värmande ord från publik, vänner och inte minst lärare. Känns som att jag verkligen presterade på toppen av min potential. Känns även som att jag börjar förstå min egen potential lite mer, gradvis nu under terminen, och hur jag kan utnyttja den.

Så extremt mosig i hjärnan nu. Hade egentligen tänkt öva två timmar till idag men jag är helt enkelt för trött. Kroppen pallar liksom inte mer. Måste spela på string departmental imorgon – mitt klassiska stycke och en låt från konserten i måndags, och det gör mig trött men samtidigt är det verkligen det sista åtagandet på ett par veckor så jag ska nog överleva. Blaaah blaah blaaaahhhh!! Allt jag vill är att dricka jättemycket alkohol och äta glass, dessvärre äter jag ju penicillin nu så det vore kanske inte jättebra.

Viktiga problem just nu:
Vad ska jag och Aaron klä ut oss till på Halloween?
Hur ska jag göra för att inte spendera alla mina pengar på internetshopping på Amazon?
Jag hittar inte mitt ena (just nu) favoritörhänge som jag köpte för 50 cent på garage sale


PÅ FREDAG KOMMER JOANNA NEWSOMS NYA ALBUM UT OCH JAG ÄR SÅ EXTREMT TAGGAD



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar