Sidor

onsdag, oktober 28

Ett litet inlägg

Lol, gjorde misstaget att säga att jag kunde täcka för Danielle (vad säger man? "Cover for"?) i NOVA, ensemblen för ny musik på deras konsert som är om ett par veckor, eftersom hon ska åka till Washington på audition. "inte så svårt", "jag lärde mig stämman på 15-20 minuter". Alltså BULLSHIT haha. Visserligen läser hon vad som helst men om man ska spela fem i ena handen och typ 17 i andra är det helt omöjligt att man kan spela det jämt och lära sig stämman på 20 minuter. Jazzmusiker som jag är vill jag att saker ska gå jämt upp, liksom på riktigt. Alltså har jag spenderat typ fyra timmar på den där jävla stämman som jag fick i går och imorgon bitti ska det repas klockan nio, hahaha. Skrattar åt eländet. Men helt seriöst ska det nog gå ganska bra. Övning hjälper ju liksom. Hade ju annars kunnat öva mer till min lektion som är precis efter repet dock... Och jag är i alla fall verkligen glad att det inte är mer än vad det är.

Har även idag gjort en lite informell inspelning av några av Emilio's extremt svåra låtar, varav jag fick en ny också för två dagar sen som jag också på något mirakulöst sätt lyckades lära mig trots enorma språng och jättemånga sorters taktarter. Tror typ att jag håller på att bli lite bättre på musik rent allmänt. Det är ju upplyftande (och något som man kanske räknar med ska hända om man övar varje dag, etc.).

SÅÅÅ TRÖTT och måste gå upp 6:30 imorgon bitti – ond och bråd död nalkas. Jag och Aaron har i alla fall äntligen bestämt vad vi ska vara på Halloween (och det kommer bli sååå lustigt, hehe) men vi måste ta oss iväg och införskaffa grejer på något sätt någon gång.

Lyssnar förövrigt precis på Ibert's Capriccio vilket ju är hur kul musik som helst så det kan jag rekommendera!

Totalt poänglöst inlägg, men tänkte bara berätta att jag nu post-recital har andra saker för mig så här skall icke liggas på sofflocket mer än i ett par dagar (vilket var helgen – gjorde ingenting och det var FANTASTISKT! Städade bilen och kollade på TV, sånt som jag antar att vanliga människor gör på helgen).

HEJDÅÅÅ jag ska sova. Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar