Sidor

tisdag, september 8

September igen

Hej kompisar!
Skolan har börjat nu på riktigt. Intensivt men känns bra att ha rutiner. Har ju då typ inga lektioner denna termin, men har gått upp 7:30 i stort sett varje dag ändå. Har varit väldigt duktig so far och gjort matlådor, övat mellan 4 och 6 timmar om dagen, cyklat till skolan varje dag, sovit (ganska så) ordentligt men ändå gjort roliga saker på kvällarna, etc. Tänker att jag ska fortsätta på detta spår! lol, vi får se hur det går.

Jag har fått ett jobb! Hurra! Aaron sökte samma och det hade varit kul att jobba tillsammans men han fick det inte eftersom han gjorde misstaget att säga att han spelar i One O'Clock och därför har miljontals gigs med dem numera. Nåväl. Jag ska i alla fall arbeta och göra rätt för mig igen! Positionen är Stage Manager, alltså typ exakt samma jobb som jag hade på KMH. Få betalt för att lyssna på konserter, dela ut programblad och flytta på pianopallar. Kunde varit värre.

En annan god nyhet är att jag eftersom jag nu är Grad Student fick adoptera den bästa harpan (näst efter studio-harpan som Jen (som är doctoral student) har)! Låter löjligt men vi har alla en adopterad harpa vilken vi spelar mest på/spelar i ensemble/städar rummet som den står i. Fick Onyx som jag önskade <3! Det var den som jag spelade min Senior Recital på, en brun Lyon&Healy CG85. Grad Student life, gotta love it.

Och! Har hittat en harpa att hyra som kommer till mig om en vecka!!! Lite överväldigad för att det blir så dyrt dock... men jag behöver ju det verkligen eftersom jag redan behövt tacka nej till två gig pga har ingen harpa. Och det är ju inte riktigt något alternativ att skicka över min egen harpa än. Så... detta är det enda alternativet och det kommer bli fett. Längtar hemskt mycket efter att kunna öva hemma.

Roommate-situationen är fortsatt hur bra och chill som helst. Var nere och hängde vid poolen idag i nån timme eller så, och spelade floating beer pong (!!) och allmänt chillade. De är sjukt najsa!

Jag och Aaron har nu varit tillsammans i ett år och det är ju trevligt! Kan inte säga att det var sådär jättespeciellt, egentligen är det ju bara en dag av alla dagar, men vi åt middag på en mycket fin restaurang och spelade Scrabble och drack cocktails på en bar som heter Paschalls så det var absolut en mycket trevlig kväll. På dagen var vi på Dallas Zoo med typ alla våra vänner för att vara en del av "överraskandet" då vår kompis Cole friade till sin flickvän Sarah. Härliga tider. Varmt och fuktigt as hell!!

TACK OCH HEJ jag ska återgå nu till att laga massiva mängder getostpaj (veckans mat) och gå igenom stämmor till Monica Z-konserten 27 September. Ikväll ska vi till the Greenhouse där vår vän Greg spelar med sin kvartett, och dricka FROZEN MARGARITAS FÖR 2 DOLLARS världens bästa måndagsdeal.
Och för att klargöra har vi alltså varit lediga idag för att det är Labor Day (aka "första maj").
Gud så informativt inlägg. För den som vill FaceTime:a är internet i min lägenhet fortsatt icke-funktionellt men det var en person här och "rekade" idag så förhoppningsvis löser det sig inom någon vecka.

HEJRÅ HÄR ÄR EN BILD FRÅN NÄR JAG PRECIS BÖRJAT SÄTTA UPP GREJER I MITT RUM
älskar de där shortsen så mycket. köpte dem på utförsäljning på American Apparel i NYC



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar