Sidor

tisdag, augusti 25

One o clock


Idag blev en väldigt bra dag.

Såhärva. Igår var sista dagen innan skolan och det riktiga livet börjar igen på riktigt. 
Jag gjorde inte speciellt mycket annat än gick till kyrkan och höll på och fixade i mitt nya rum. Nyinflyttad sen i torsdags i min nya fina lägenhet med mina sååå softa roomies. Alltså, känner mig fri från Kelsey’s herravälde i det gamla huset. Det kändes inte så farligt då, men jämfört med det här känns det som jag frigjorts från bojorna. 

Anyhows, inte mycket hände. Söndag liksom, och jag hade bestämt mig för att inte öva. Planerat att äta middag med Aaron efter hans andra lab band audition, men när stunden kom var han missnöjd så vi istället spelade vi FIFA med Barney och Emilio och drack stora mängder öl för att glömma våra sorger. Sen gick vi hem till ett annat hus där det bor ett gäng andra jazz-människor och drack ännu mer öl och spelade ett hysteriskt roligt pictionary-spel där man kopplade sina iPhones till X-boxen. Jag var ganska så väldigt full men vann spelet. På vägen hem plockade vi med oss mat från Taco Bell. En YTTERST succéartad söndagkväll. 

Sådan kväll, sådan morgon. Jag har föga förvånande haft huvudvärk och svettningar hela dagen. Första skoldagen som det var tänkt att jag skulle vara SÅ PRODUKTIV OCH REDO INFÖR!! Nåväl. Lyckades inte få något gjort och övade i 35 minuter. Hade bara harp masterclass och det var kl 16. Lugnt och fint. Fruktansvärt varmt och fuktigt ute. Lab band audition results kom upp på den ökända tavlan, och vad ser jag då om inte Aarons namn på Alto II i One o’ Clock Lab Band. What the fuck. Detta är alltså en sjukt big deal här, framförallt om man spelar altsax då det finns HUR MÅNGA altsaxofonister som helst. Verkligen välförtjänt men ändå verkligen bewildering.

Insikten som följer – jag har alltså varit bakis hela min första skoldag för att vi drack öl för att glömma att Aarons audition hade gått så dåligt. OCH SE SÅ DÅLIGT DET GICK, VILKEN TUR ATT VI DRACK SÅ MYCKET ÖL…. :-) Äsch. Helt klart värt det. Aaron är jätteglad men vill inte visa det än, också för att saker ibland förändras de första dagarna och folk flyttar upp och ner och han vill inte ta ut segern i förskott. Men det är basically som att han har vunnit jazzen. 

På kvällen spelade vi basket. Fortfarande varmt och fuktigt men lite mindre påtryckande. Så sjukt mysigt. Efteråt lagade vi korv stroganoff. Bra dag. Imorgon börjar det nya produktiva livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar