Sidor

lördag, juli 4

Allmän update

Haha okej låt mig bara fnissa lite: det är 25-30 grader i Sverige under, vadå, fem dagar. Och då exploderar tidningarna med "11 tips på hur du mår bra i sommarvärmen" med tips som "skölj underarmar och fötter med jämna mellanrum för att hålla en jämn och låg kroppstemperatur", "sitt i skuggan och använd solhatt", etc. Gulligt. Men det är klart, ovana svenskar är säkert tacksamma för lite tips och råd för att överleva en högst medelmåttig värme jämfört med på så många andra ställen i världen. Och med tanke på solhetsen man som svensk känner när det bara är sol vid ett ytterst fåtal tillfällen, och den ack så vanliga "det är inte rött, det är brunt!" kommentaren känns det plötsligt rätt rimligt med lite tips och råd. Inte för att jag tror att det hjälper, men ändå.

Jag längtar efter Aaaaaaaaarooooon men det är okej.

Är på landet! Skärgården!! åh vad jag tycker om den. Tänkte på det idag, hur jag så gärna skulle vilja ha ett sommarhus på nån ö och en båt när jag blir vuxen på riktigt. Synd att jag inte kan speciellt mycket om båtar. Man kanske kan gå på någon sorts vuxenkurs i skärgårdsliv?

Jag har inte suttit på en häst på fem år. Är det inte sjukt? Det gör mig lite ledsen, samtidigt som jag inte riktigt vet när jag ska ha tid med det.

För övrigt ser väderläget inte toppen ut inför min gotlandsvistelse nästa vecka.. må det vända!

OCH jag blir lite upprörd över extremt könsstereotypa barnprogram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar