Sidor

lördag, juni 6

Om två dagar kommer jag hem

Jag brukade ha ett mycket mer romantiskt sätt att se på världen. I alla fall känns det så om jag läser min blogg från förra sommaren. Åh jag orkar inte att det ska vara så praktiskt omständigt just nu. Flytta ut ur rummet, en subleaser som var tvungen att dra sig ur så nu har jag fortfarande behövt deala med att hitta någon som vill hyra mitt rum. Är pank på ett sätt som jag nästan aldrig varit. Måste tänka på att äta ur kylen och vad jag kan lägga i bilen och vad jag måste förvara i Aaron's hus. Behöver jag köpa en extra resväska? Går så mycket energi åt att tänka på. Har haft förmodligen sista poolhänget vid The Republic (mitt lägenhetskonplex). Längtar så sjukt mycket ändå efter att inte bo med Kelsey och Catie (och till viss del Eloise även om jag tycker hemskt mycket om henne) längre. Såg en jättegiftig spindel när jag sopade golvet. Kackerlackor kryper inomhus när temperaturerna kommer upp till 30+. Har hittills dödat tre med stekpannor. Är lite ledsen för att jag vet hur mycket jag kommer sakna Aaron när jag är hemma, men samtidigt ska det såklart bli najs att komma hem. För att försöka känna mig lite mer pepp har jag då läst min blogg från förra sommaren. Bra idé. Det kommer bli fint. Jag kommer ha konserter och öva lite lagom mycket. Vara på landet och träffa kompisar. Det är bara lite konstigt med dessa parallella liv. Och det blir mer uppenbart och fascinerande att jag redan förra sommaren visste att jag inte visste hur länge jag skulle vara borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar