Sidor

måndag, maj 11

I'm back

Bloggi bloggi, long time no see!
Det är för att det har varit fett intensivt som ni kanske gissat.

Jag mår bra tack! Överlevde en tornado igår. Jag och Catie satt i hennes badkar med en massa kuddar och filtar för det är tydligen det närmaste ett skyddsrum man kan komma. Det gick väldigt fort när det väl hände! Som från ingenstans var det plötsligt totalt kaos, men då hade tornadosirenerna varit på i kanske 5-10 minuter. Hade jag varit ensam hemma hade jag väl flippat ur totalt men nu var det ändå okej. Den slog ner typ två kilometer från oss men inget här blev allvarligt skadat. Absurd känsla att slå på tvn och höra personerna säga "if you live in any of these areas mentioned, SEEK SHELTER NOW".

Jag fyllde år i måndags, vilket var en trevlig men ganska random dag. Alla hade sina juries dvs terminsuppspel dagen efter så det var inte riktigt läge att ha party. Men Aaron och jag gick ut kvällen innan och på själva födelsedagen åt vi sushi med alla kompisar så det var kul. Fick ingen tårta men blommor och choklad OCH jag fick pussa min pojkvän för första gången på fem veckor vilket var fett najs.

Känner mig lite allmänt irriterad/trött på allt extremt mycket praktiskt MÖÖÖÖG jag har att förhålla mig till just nu (och de senaste vadå fyra veckorna typ). Mamma sa igår att jag nog även känner så för att jag processar att jag snart ska åka hem, och jag sa att det inte var det. Idag är jag dock benägen att tro att hon har rätt.
Men seriöst, det är så mycket saker, och jag har haft så mycket att göra fram tills nu att det verkligen inte har varit möjligt för mig att ta itu med sakerna i god tid. Ska jag hyra ut mitt rum medan jag är borta? När ska jag fixa Vinces baklucka? När ska jag åka tillbaka och ska jag och Aaron åka till Newport eller ej (och innan vi har bestämt kan jag inte köpa biljett hem)? Vem ska vara Guarantor för min lägenhet nästa år (detta löstes dock precis nyss)? Hur ska jag göra med mitt mobilabonnemang? Bankkonto? OSV.

Idag ska jag i alla fall göra läsårets sista skoluppgift – spektralisera Alban Bergs violinkonsert. Har ingen aning om hur man gör så jag kommer väl trolla totalt. Tror dock att det kommer att spela ungefär ingen roll så det känns okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar