Sidor

söndag, april 5

Just letting you know

Ganska intense tillvaro nu när terminen närmar sig sitt slut..!!!!

Denna vecka skrev jag klart mitt orkesterstycke till i torsdags. Måste nu städa partituret en sista gång innan jag trycker upp och binder det på stort papper till dirigenten, därefter måste jag göra stämmor vilket kommer ta ungefär 8000 år.

I fredags spelade vi in med min forum group i en supernice studio där alla grupper får spela in. Kändes bra. Imorgon spelar vi för de andra och därefter ska det bli skönt att lämna den musiken bakom sig.

Jobbar med de 14 (!) charts som vi ska sjunga med Jazz Singers på Gene Puerling-konserten som är om 1,5 vecka. Många toner blir det... Dessutom finns det en harpstämma på ett arr på Yellow Rose of Texas som jag ska spela. Måste dock skriva av stämman själv från partituret när jag nu ska göra det..

Jobbar på mitt examensarbete vilket, in case anyone was wondering, faktiskt är asmycket text om ska ner i ett dokument och det tar förvånansvärt lång tid att analysera allt man har gjort. Det kommer nog inte bli fantastiskt. Men men, det är orättvist när alla andra som går i trean inte har något som helst alls att göra i skolan annat än att skriva arbetet och jag har 15 biljoner andra saker. Nu på onsdag är sista dagen att skicka in text för att få feedback så jag försöker jobba så fort som möjligt.

Har även ett analysprojekt till orkestrering på torsdag. Och sa att jag skulle spela på Jess's Vocal Forum på fredag så jag måste hitta på något att spela på hennes låt.

Dessutom har vi harp ensemble part tests på torsdag så jag försöker öva på de stämmorna så att jag inte ska bli så nervös av Dr Haefners blotta närvaro. Och på Andrés-stycket jag spelar på mina harplektioner.

Veckan efter Singers-konserterna ska jag sjunga superknäppa sopranstämmor på en Zappakonsert vilket kommer bli kul men ta upp reptid.

Väntar på officiella email. Har hittat ett ställe där jag kan bo nästa år dock! Men som sagt, väntar på officiella email..

Och förresten har Aaron fått körtelfeber så inget pussipuss inte minst två-tre veckor framöver. Kul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar