Sidor

måndag, mars 23

Hej

Hej gänget

Sista dagen på Spring Break och vårtemperaturerna har nu exploderat inför veckan. Mellan 17 och 29 grader ska det bli. Idag cyklade jag till skolan i T-shirt och jag har även börjat använda solskyddsfaktor 50 igen eftersom jag brände mig något brutalt i New Orleans när jag "bara" hade 30 en dag.
Ja, vi var i New Orleans och det var ju världens fest! Så himla mysigt att åka bort, kul att se träsklandskapet i Louisiana och häftigt att uppleva energin och viben i staden. Vi åt mycket god mat och hade det allmänt sjukt trevligt. Dessutom bodde vi på ett himla fint hotell så vi kände oss alldeles lagom bortskämda.

Jag har fått många glädjande besked senaste veckan. Och samtidigt gör det också att jag börjar tänka mer på hur saker ska bli och sånt, på sommaren och en massa saker. Allt känns lite lite mer komplicerat än vanligt, och jag längtar även efter familj och kompisar. Men när solen skiner är allt bra igen. Grejen är väl även att jag stressar lite över skolan, över hur mycket jag skulle behöva öva harpa och mitt examensarbete, men egentligen spelar ju det där ingen roll och ändå så bryr jag mig så mycket och bla bla bla och ibland tror jag faktiskt att jag bryr mig alldeles för mycket om vad Dr Haefner ska tycka till exempel.

Härom dagen längtade jag så extremt mycket efter att äta leverpastejmacka på badberget på Furusund.

Klockan är 18:15 och det är fortfarande strålande soligt ute. Det gör mig i alla fall glad.
Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar