Sidor

tisdag, mars 10

Harpan

Kände ungefär att JAG KAN INTE SPELA HARPA THERE ARE BUZZES EVERYWHERE I CANNOT GRIP THE STRINGS SILENTLY AND I SOUND TERRIBLE. Sen så youtubade jag stycket som jag ska spela på masterclass på onsdag och insåg att alla andra på youtube i alla fall spelar den fulare än vad jag gör. Det var ju på något sätt upplyftande.
Men jag står ändå fast vid det första uttalandet på sätt och vis. Ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur kass jag är. Antar att det är så som det borde vara.

Och förresten, haha.
Mitt orkesterstycke.
Är. Väldigt. BOMBASTISKT!!!! Mahahaha.
Och låter som filmmusik för en äventyrs/fantasy-film. Använder mig friskt av more is more-metoden i det största klimaxet (ALLA BRASSINSTRUMENT, TIMPANI OCH FYRA PERCUSSION, CELESTA OCH HARPA OCH JÄTTELÅGA KONTRAFAGOTT- OCH BASKLARINETTONER OCH TUBAN MÅSTE SPELA, MERA TUBA, HUR FÅR JAG PLAYBACKEN ATT SPELA UPP CYMBALEN STARKARE).
Och slutet låter av någon anledning som soundtracket till Downton Abbey. Men det är ok. Det är nu uppenbart att jag tydligen skriver saker som låter så om jag bara skriver det som blir, lol. Jag embracear mitt filmiska och bombastiska jag. (oroa er inte, det finns fortfarande massor av toner som inte skulle passa enl de rätta principerna. jag skulle väl aldrig följa reglerna till fullo vet ni väl).

1 kommentar:

  1. Jättelåga basklarinettoner<33 // en basklarinettissa

    SvaraRadera