Sidor

onsdag, januari 14

Winter break

Winter break. Wow, vilken grej. Nu är jag tillbaka i Denton efter två veckor i Sverige och två veckor i California. Det känns ganska bra att känna att man har ett sammanhang igen på något sätt. Något att göra (lite lätt påspätt också av att jag har SHITLOADS att göra nu den kommande månaden). 

Sverige: Så himla fint att träffa familj och vänner igen. Kallt och mörkt, men även fint. Konstigt att stå på arlanda och tänka på engelska när alla pratar svenska omkring en. Gick snabbt att komma tillbaka till svenska etc dock, vilket dock kanske bidrog till den lite generellt konstiga känslan jag hade. Allt var så likt som det var förut. Som att de senaste fyra månaderna aldrig hade hänt, ungefär. Och jag längtade efter Aaron. Men som sagt, episkt episkt bra att träffa nära och kära. Dock saknar jag er mycket mer nu än vad jag gjorde precis innan jag åkte (missförstå mig rätt). Antar att man vänjer sig.




Santa Barbara och California in general: Vi har haft det så sjukt bra. Sol, ledighet, mycket god mat, mysimys och kramikram. Några highlights var utflykten vi gjorde då vi gick upp för ett av bergen, Santa Barbaras botaniska trädgård, strandpromenader då vi hittade både bläckfisk och haj-ägg, en tre-dagars utflykt till Six Flags (det sjukaste som NÅGONSIN har hänt i berg-och-dalbaneväg), Mountain High (absurt att åka snowboard och titta ut över någon slags stäppöken och berg) och LA. Mycket mycket bra. Och så redo nu att göra saker igen. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar