Sidor

måndag, januari 19

Vardagligheter

Catie fyllde 21 igår. Sååå många sorority girls i vårt hus!!!…. hade tänkt vara trevlig och social och entusiastisk, men freakade gradvis ur och retirerade till Aarons hus. 

Det här med att craft:a saker for fun är en annan sån där stereotyp sorority grej som folk gör. 
Vid 18:30 var det ungefär sju tjejer här och pyntade allting superseriöst, och ska man ge bort en vinflaska gör man det inte utan att ha klistrat på massa små blingsaker eller rosetter på den först. Härom dagen limmade Kelsey små blåa glasstenar på en random vinflaska tills den var alldeles täckt. Nu har vi den i köket. Alltså, det är ju fint, men min spontana känsla är ändå "but WHY?". 

Annat på hem-fronten. Ganska roligt ändå att se Harper, May och Rocky igen – husets tre hundar. Ganska äckligt att jag verkar vara den enda som freakar ur över mängden hundhår på golvet?? Nåväl. Vi har försökt införa någon sorts vacuum&trash weekly schedule och än så länge har det ännu inte dammsugits. Vi får se hur det går. Tills vidare fortsätter jag att använda ballerinaskor när jag går ut i vardagsrummet eller köket eftersom jag inte vill ha allt ÄCKELPÄCKEL fast i mina strumpor.


I morse bakade jag och Aaron i alla fall mixed berry scones till frukost. Jag är även mycket glad över att ha köpt en stavmixer, så nu kan jag äta billig mat såsom soppa igen. Vince's CD/kassett-spelare är trasig så jag måste googla nåt ställe där de kan fixa det (eftersom jag verkligen DÖR av att bilen inte kan spela CD-skivor!! lol, i-landsproblem). Vädret är plötsligt jättefint här igen, med typ 16 grader och sol. Typiskt texasväder = helt oförutsägbart.

I kväll är det house show/fest i The Hot House, eftersom det imorgon är Martin Luther King Jr Day och alla är lediga.

Tills vidare fortsätter jag att skriva toner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar