Sidor

lördag, januari 17

Random random random

Ibland känns det som att jag lurar dem när jag sitter där och nickar trovärdigt. "Only the ones with the highest level of musicianship get accepted to this certificate program. As long as you get approved by the professors, I will stand behind it too". Yes yes, det är minsann jag det. Nick nick. Jag går ut från de där mötena och känner plötsligt att "wait, am I fooling them all now?". Making them think I might get accepted. Vad vet jag om det liksom. Vad är det ens för nivå på det jag håller på med? Ingen aning. Har liksom inte tänkt på det riktigt förut, mer att det verkligen är det som jag känner att jag vill och borde göra. Vad letar det ens efter? Jag vet inte var det här passar in. Så sitter jag på de där mötena och de säger till mig att det aldrig gått någon på jazz studies på det programmet och att kraven på artisteri är betydligt högre än det som accepteras för master, och att det bara är det allra bästa som accepteras. Och trots att de säger det där sitter jag kvar och tycker liksom fortfarande att det är högst rimligt att jag ska ansöka, och det är det som gör att jag känner att jag kanske lurar alla. Lol.
Graduate Artist Certificate in Music Performance. Det som jag ansöker till med min recital.

Det enda som stressar mig lite är att jag inte riktigt vet till vilken grad min tid kommer begränsas av att skolan börjar. Det brukar väl vara jämförelsevis lite lugnare i början, men hur mycket? Mindre än en månad kvar nu.

Jag måste boka rep. Jag hatar att boka rep. Av någon outgrundlig anledning. Får samma typ av extrem ovilja som jag tidigare haft av att behöva ringa "formella" samtal. Det är inte ens svårt – föreslå datum, se vad som funkar. Varför känns det så extremt jobbigt?

Varför sa jag att jag kan spela i Drew's orkester när hans inspelning/konsert är två veckor före min konsert? Det är en sån sak som jag inte riktigt vet hur jag tänkte. Eller, det ska väl bli kul antar jag. Men varför? Jag visste ju att jag skulle ha annat att tänka på. Och nu måste jag titta på hans himla stämmor i veckan som kommer, när jag även behöver öva på mina grejer. MÖÖÖG.

Igår kväll var planen att jag skulle äta middag hemma med min dator, och att jag skulle spendera hela kvällen med mina arr. Istället hängde jag med Aaron, Kyle, Scott och Greg till Mellow Mushroom och åt pizza, och sen tittade vi på Frozen hemma hos Scott. Tror typ att det kanske inte gjorde så mycket ändå. Jag var så trött och oinspirerad innan så det är svårt att säga om jag hade fått något gjort.

Jag vill verkligen att de här arren ska bli bra nu. Idag skrev jag klart alla toner på ett av dem och det blev bra. "Bara" tre kvar.
Ibland när jag tänker på det för mycket blir jag lite överväldigad och känner mig otillräcklig/att jag har för ont om tid. Men oftast tänker jag inte och då gör jag bara istället. Vilket så klart är mycket bättre. Det går alltid bättre när man inte tänker annat än på själva det man skriver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar