Sidor

fredag, januari 30

Eh

Det som är bra:

1. Jag har förmodligen skrivit fler toner de senaste 2,5 veckorna än vad jag gjorde hela andra halvan av förra året.

2. På något sätt tycker jag att det låter bättre när jag sjunger numera. En av de bra sakerna med att bli äldre/att saker landar/att man plötsligt kanske fattar något utan att fatta vad man fattat.

3. Jag sätter min tillit till högre makter med hela den här recital-grejen vad gäller typ få ordning på rep, noter etc. På något sätt får det mig att få mindre panik nu när jag måste re-schedule två av tre rehearsals med åtta personer som har HELT olika scheman.

4. Jag och Ryan repade svit för sång och fagott för första gången i förrgår och det var så himla roligt. Jag önskar att det fanns fler tillfällen för mig att sjunga det stycket. Önskar att det fanns mer sån repertoar, eller att det fanns något sorts forum för den repertoaren (kategori multitonal duett för jazzsångerska och till exempel ett "klassiskt" instrument).

5. Det ska bli kul att spela in mitt stycke Skogen numer The Woods med harpensemblen på tisdag. Om jag inte hade haft så mycket annat i huvudet för tillfället hade jag nog kunnat tagga inför det mer dock.


Övriga konstateranden:
Så igår kväll skrev jag min String Orchestra assignment dvs komponerade enligt modern stil för stråkorkester. Av tre timmar spenderade jag två på att vara allmänt irriterad på sibelius som inte ville spela upp mina extended string techniques på ett över huvud taget acceptabelt sätt, och tillslut var jag så arg på att alla toner jag började skriva var FULA FULA FULA så då satte jag en timer på 60 minuter och tänkte att "whatever's on that page in an hour is what will be presented tomorrow in class", och så skrev jag bara nånting. Och det lustiga var att i morse när jag lyssnade på det igen tyckte jag inte att det var fruktansvärt.

Nåväl. Allt är lugna gatan förutom att jag har big portions of två jättelånga arr kvar att skriva, och massa bearbetning på de andra tre, och att jag till nästa vecka även måste lägga till träblås i arret på det som jag skrev till Orchestration idag.

Ibland är det så svårt att koncentrera sig också. Jag har ingen uppfattning om om jag kommer behöva lägga 6 eller 14 timmar per dag på arren i helgen heller. Så svårt att uppskatta hur lång tid det kommer ta!!!

Önskar verkligen att jag hade mer tid att typ Skypea med folk därhemma men helt seriöst, varje ledig timme går till arren.
Lovar att höra av mig mer nästa vecka!! (eller försöka.. Bobby McFerrin är på skolan i fyra dagar!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar