Sidor

torsdag, januari 22

All dat shit.

Jag önskar att jag inte behövde skriva. Att jag bara kunde skriva för att jag själv ville det och inte för att det var någon deadline.
Problemet är att när jag inte "behöver" skriva så gör jag det inte. För att jag är för lat eller nåt, kanske, eller bara inte förmår mig själv att fatta beslut. Och jag behöver ju skriva, för att få ur mig saker – det vet jag ju. Det finns saker som behöver komma ut men jag önskar att det inte behövde vara massa saker som står på spel beroende på hur det som kommer ut blir.

Det har gått två dagar i skolan och jag är redan stressed out. Eller, inte sådära "har så sjukt mycket att göra att det är överväldigande" egentligen, mer att jag känner mig väldigt pressad. Det är höga krav som ligger på mina axlar just nu, och det är ju krav som jag själv ställer för att jag vill att andra också ska tycka det är bra osv.

Detta gör att jag har ungefär 0% tålamod med Aaron, som i sin tur hanterar skolstarten genom att bli lite lätt urspårat bipolär. Eller alltså, det är mer att vi tar betydligt vidare svängar än vad vi vanligtvis gör. Ena sekunden är allt verkligen dödsfint och vi gör quesadillas i våffeljärnet och i nästa blir vi båda plötsligt alldeles envisa och barnsliga och irriterade. Sen går det sådär fram och tillbaka, men oftast är det bra. Nåväl. Adjustments. Han kom i alla fall med i 3 o' clock lab band efter auditionsen så det var ju väldigt kul.

Så. Här kommer ett litet schema.
Vecka 4 (denna vecka) första repet med orkestern som spelar på Drew Zarimba's recital på söndag.
Vecka 5 String arranging assignment orchestration, tre rep med Drew's orkester och fyra timmars inspelning på söndagen.
Vecka 6 Bobby McFerrin är på skolan mån-tors, konsert på torsdagen då alla som går sång är med. Tisdag morgon ska harpensemblen spela in mitt stycke The Woods. Har även woodwind arranging assignment, samt att jag den veckan måste ha större delen av alla rep till min recital, vilket innebär att alla fem arr måste vara klara till dess.
Vecka 7 sista repet inför konsert, arranging excercise strings/woodwinds, Aarons födelsedag, Valentine's day, pappa kommer och hälsar på på lördagen.
Vecka 8 Min senior recital, tillika application för GAC, på måndagen. Freakade ur lite idag när jag insåg hur många professorer som kommer bedöma den där konserten. Tre dagar efter den måste jag lämna in ett utkast på orkesterstycket som vi skriver som final project i orchestration.
Vecka 9 Jazz Singers åker till Salt Lake City och uppträder på ACDA konferensen, vilket betyder att all memorizing till det ska ha skett by this time. Men här är det ju lugna gatan.

Eh. Vet inte riktigt hur det här ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar