Sidor

måndag, december 8

Så snart!?

Denna morgon har jag spelat nyskriven musik för soloharpa för typ större delen av kollegiet på composition department (och det gick jättebra!!! tack och lov), och i efterdynings-avslappningen av detta insåg jag just precis att jag åker hem om en vecka. WAHH? Knäppt!! Shit vad sjukt det hade varit om jag bara hade varit här för en termin. Allting känns så himla normalt med att vara här. Men det ska bli så kul att träffa alla, och på så sätt längtar jag. Längtar efter familjen, kompisarna. Harpi! Ett mer legitimt jul-landskap (känns på intet sätt som december här, trots massiv kommersialisering). Jag undrar hur det kommer att kännas att säga hej då sen igen efter bara två veckor. Det kommer säkert att vara lättare än förra gången eftersom vi nu vet att vi alla överlever, men det känns ändå sorgligt redan nu. Även om jag verkligen längtar efter det som kommer direkt efter också, då jag åker till Santa Barbara igen. Svår packning! Stora mängder julklappar/beställningar ska hem, och samtidigt hoppas jag kunna åka tillbaka med bara en väska av praktiska skäl. Ska jag försöka ta hem lite kläder som jag inte har använt så mycket och byta dem mot saker som jag har saknat? Eller bara inte ta hit mer grejer utan se till att jag har utrymme att köpa saker också på västkusten hehe? Ska jag ta hem några av alla de skor som jag köpte i NY? Ska jag ta tillbaka min volangklänning till min recital? Svåra frågor. Och till detta också – packa för en månad med en skön kontrast av Sverige kall mörk vinter/Santa Barbara-generellt California 20 grader evig sommar.
Men alltså åh! 8 dagar tills jag får krama alla! Det är KNÄPPT.

1 kommentar: