Sidor

söndag, december 7

Jury week

Wow. Sjuk vecka. Härlig kontrast från thanksgiving i himmelriket.
Detta har varit Jury week då, vilket är uppspelsveckan/sista veckan med lektioner då alla slutarbeten ska in. Nästa vecka är finals week, och då har man bara de eventuella finals-proven som man har (jag har bara en final i instrumentation, och den är på torsdag).

Anyhows, det har i alla fall varit sjukt i huvudet. Jag är glad och förvånad att jag lever.
I korta drag: jag hade min voice jury i tisdags, och till den skulle man förbereda att sjunga (och i mitt fall även scatta/göra kadens) en med swing-låt och en ballad, att sjungas acapella, och sedan valde the jurors vilken av dem man skulle sjunga + sjunga en transcription, en hel låt så exakt som möjligt + sight reading. Det gick ganska fint ändå så det var bra, men jag ju obviously tvungen att öva för det vilket upptog tid (och planka klart den nedrans inspelningen).

Efter min jury på tisdagskvällen gick jag hem och skrev en modern fuga till jazz arranging onsdag morgon. Förvånansvärt nog blev jag väldigt nöjd med den, och Rich tyckte att den var bra också (lol på att jag har fått så extremt mycket bättre kommentarer på de "moderna" assignmentsen). Det är oroväckande lätt för mig att skriva "utan tonart".

När jag inte har övat sång/skrivit jazzfuga har jag jobbat extremt extremt mycket på mitt final project i instrumentation. Insane. Det tog så mycket längre tid än vad jag någonsin trodde att det skulle göra eftersom NORMALA MÄNNISKOR hade tagit ett mer lämpligt freaking stycke. I cursed myself for picking it just because I like it!! Mellan onsdag eftermiddag 5 pm till 10:10 am på torsdagen spenderade jag 13 timmar i sibelius. Insane. Mina ögon var totalt blodsprängda, jag trodde att jag skulle bli knäpp och sov i 3 timmar den natten. Helt sjukt att jag blev klar ändå, och sen gick jag och printade det på stort fint gult papper för att lämna in på torsdagen. Nöjd! Tror jag. Men maxat som fan.

Torsdag eftermiddag var fyratimmarsrep sen med Jazz Singers och One o clock eftersom det, inte nog med allt ovanstående, vankades HOLIDAY CONCERTS, och efter repet var jag på harp party hos Dr Haefner vilket var kul och fint.

Fredag morgon 8:45 soundcheck för två konserter för skolkids, sedan gick jag hem och sov i fyra timmar. På kvällen var det mexican party och jag kan med facit i hand säga att jag drack alldeles för mycket tequila, sett till hur SJUKT dåligt jag har mått idag haha. Nåväl. Hann i alla fall nästan helt sluta må illa lagom till kvällens utsålda konsert. Kul var det. Nu ska jag sova sömnen. Imorgon ska jag städa mitt rum som ser ut som ett bombnedslag no kidding. Och åka till Walmart. Och träna!!!! Har inte kunnat göra det på en månad eftersom jag var sjuk.

End of storyyy!!! Nu har jag typ bara en "jobbig" grej kvar den här terminen och det är på måndag då jag av någon idiotisk anledning sa att jag kunde spela Kyle's harpstycke igen på hans kompositionsfinal. Imorgon ska jag alltså öva harpa också. Lol. Och instrumentation final, men jag har slammat den klassen so far så det ska nog gå bra.

Förresten, i torsdags kväll hade jag och Aaron glöggparty efter harppartyt. Det var fett.

Eunji, Justin, Christine, Nick, jag och Ryan.

Pojken och glöggen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar