Sidor

måndag, november 17

Bilder och text

 Tema 1: Harpensemblen
HarpBeats spelade på music at noon i the music commons i fredags, det var kul. Harpkompisar, det är verkligen grejer det. Om ett par veckor ska vi på harpfest hos Dr Haefner.

Och det här är från förra gången vi spelade, ute at the library mall på campus


Tema 2: Drinkz
Från i måndags när vi var på the Green House. Eloise, jag, Egan och hans pojkvän. What a hang.

Tema 3: Amerikanska frukostar
Åh, vårt våffeljärn här hemma. Waffles med chocolate chips. Jag lever för det. OCH FÖR BACON.


Förra helgen var vi och åt frukost på Old West café som har den mest episka frukosten. Biscuits and gravy är taget till en ny nivå, och hash browns är så sjukt gott också. Jag hade french toast med cinnamon crunch grejer OMNOMNOM. Jaa btw biscuits and gravy o hash browns är en sjukt amerikansk grej som jag inte kände till innan jag kom hit. Det är basically typ en sconesliknande "bulle" med vit sås på, "gravy", som det är högst oklart riktigt vad det är men skulle tippa på typ mjölk och redning och sen kan man koka den med sausages typ så att det blir smak. De har gravy på allt här. Hash browns är som en söndersmulad råraka som man sedan har på toppen då av den såsdränkta sconesen. Mycket underligt men väldigt gott.






Och så till sist: denna morgons waffles, eggs och bacon. 
Med världens finaste baby boy.
Igår kväll fyllde vi Vince med kompisar och åkte ner till Dallas och såg Interstellar på IMAX-biograf (typ som cosmonova light). Det var fett. Vi konstaterade att det var första gången vi gick på bio ihop, trots att det annars är den klassiska amerikanska första dejten. Och så applåderade vi oss själva lite för vårt okonventionella beteende. Efteråt gick vi till ett salsaparty i The Hot House och var där precis lagom länge. Åh, ibland får jag fortfarande ont i magen när han ler.



I torsdags blev jag sjuk men nu är det bättre tack och lov. Vi åkte till DRUG EMPORIUM som är en jätte-hälsokostaffär (i sann amerikansk "allting är verkligen alltid enormt"-stil) och jag fick order av en rolig farbror där att ta två "mega dozes" av elderberry pills, och så har jag även haft grapefruit seed extract i min juice vilket tydligen är bakteriedödande. Känns verkligen som att det har skyndat på processen i alla fall så jag tackar naturen.

UPCOMING WEEK
I morgon ska jag sjunga lite på två låtar på en kompis masters recital. På onsdag ska jag spela min blues-låt-grej på Harp Masterclass. Instrumentation essay till på tisdag och test på percussion, harpa och klaviaturer på torsd. På fredag har vi Jazz Singers' Fall Concert så den här veckan kommer det även vara sjukt mycket memorering av da ba do bi dey aah etc. Vi sjunger på small group en snubbes väldigt bra typiskt "standard-vokalgrupps-jazziga-i-RealGroup-tappning"-arr och ironiskt nog är jag tydligen ganska bra på den grejen eftersom jag har hört det hela livet I guess, och faktiskt blir det väldigt bra och jag tycker att det är fett roligt att sjunga storbandsfrasering i 13 b9-ackord. I alla fall i en låt, på en konsert. Håller fast vid att det endast får ske undantagsvis.

Så himla lite kvar i skolan nu. Basically behöver man bara överleva fram till thanksgiving om 1,5 vecka, sedan är det enda som är kvar terminsuppspel, Jazz singers/1 o clock big band's holiday concerts, mitt final project i instrumentation (Ravel's Jeux D'eau för kammarorkester) och ett final test i instrumentation. Säkert några återstående jazz arranging-uppgifter men det orkar jag inte bry mig speciellt mycket om. Finals week har man inga lektioner och sen åker jag hem den 15e. WEIRD. Bara en månad kvar.

Åh, och över Thanksgiving ska jag åka till Aarons familj i Santa Barbara. Jäklar vad jag ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar