Sidor

måndag, oktober 27

Vad hände med Oktober?

Å ena sidan är det enda jag vill att skaffa amerikanska barn som jag kan köra runt i minivanen, bo i ett superamerikanskt hus, göra amerikanska saker och stanna här för alltid, så som jag så väldigt länge innerst inne velat/misstänkt.
Å andra sidan slås jag ibland av hur knäppt det här landet är, hur överväldigande och nedtyngande det kan kännas när en hel supernation som denna ligger så långt efter i miljö- och jämställdhetstänk.

Såhär såg vi ut the other day när vi observerade en klassisk "plakatdemonstrationern"-"en-person-förklarar-varför-Jesus-hatar-bögar-och-ateister-i-megafon"-happening. Gah, vissa extremkristna här alltså.. man blir trött. Många människor med extrema åsikter in general – man blir trött. Amerikaner! Men samtidigt underhållande på något sätt..


Såhär såg jag ut när jag satt i biblioteket och skrev på min brassensemble-uppsats härom dagen.


I fredags gjorde jag mitt Vocal Forum och det var hemskt kul och gick bra! Jag spelade 800 steg på mig+harpa+pianotrio, Regnet själv, Turned into a bird med Skyler på sång/gitarr-duo och slutligen Björns arr på It was a very good year med trion, med ett tillagt harp-sång-intro. Hade hemskt bra folk att spela med!! Framförallt har jag hittat trummisen i mitt liv. Och att spela med Skyler är också extraordinärt. Där snackar vi tänka utanför den harmoniska boxen!

Jazz Singers hade också sin första konsert i onsdags vilket var roligt. Jag gillar att sjunga sånggrupp, men egentligen inte. Mitt problem ligger i att behöva göra exakt samma sak om och om igen.


Ja, ännu en helg är till ända. Åh, jag tycker att det är så fint ändå här, tillvaron. Det är så mysigt att äta middag i Cali house med Aarons roomies, och spela drunken board games eller titta på Game of thrones. Och det är så mysigt att man ofta hänger med folk till sent på natten och sen ses man alla och äter frukost ute på något ställe dagen efter. Jag gillar att köra mellan mitt och Aarons hus. Gillar att promenera till Fry Street för att äta middag, eller lunch, eller för att köpa kaffe på Big Mikes och sätta oss på en av de gungande bänkarna under träden på campus.

Fortfarande varmt ute. Nedan: your typical Oct 26th outfit.


Och slutligen: jag köpte en fin dekal till Vince the van. Alla har massa dekaler överallt här, på sina bilar och datorer och grejer. 
Over and out för just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar