Sidor

fredag, oktober 17

October 16th

1. Hiss-selfie med harpa
2. Upprätthåller stilen som europeisk fashionista
3. Aaron, min Aaron till lunch idag




I natt drömde jag för första gången, vad jag kan komma ihåg, på engelska. Och den här veckan generellt har jag insett att jag börjat tänka på engelska, ofta. 
I måndags gjorde vi music for 18 musicians – gick bra, fullsatt, KUL men uttröttande! Det här är en häftig skola att vistas på, så himla mycket människor.
Jag fick 100% på mitt stråkarr av Ravels Sonatine för piano, vilket typ är en ganska big deal för det får man nästan aldrig. Fuck yeah. I know dat shit, och det gjorde mig glad.

Livet här är intensivt men på många sätt mindre stressfullt än hemma. Allt är liksom centrerat kring skolan på ett annat sätt. Inte lika många olika saker att hålla ordning på, inget riktigt liv utanför (och det gäller inte bara mig, även om det såklart blir mer uppenbart när man är i ett nytt land). Hårt arbete men en tydlig och simpel tillvaro. Kommer ha dödsmycket att öva på nu för ett tag – nästa vecka sjunger vi första konserten med jazz singers på onsdag, på fredag är det min tur att göra ett set på vocal forum, tisdagen efter det spelar vi första konserten med harpensemblen och dagen efter måste jag spela upp den slutgiltiga versionen på mitt klassiska stycke (utantill) på harp masterclass. Plus att jag har en woodwind transcription till om en vecka och en brassensemble-uppsats som ska in på tisdag (men den här gången tänker jag fan inte lägga lika många timmar på det som för woodwind-uppsatsen. Så jävla korkat för mycket tid jag la på den när det räknas 2% i betyget). 
Tillvaron just nu är dock lycklig eftersom vi inte har någon jazzarrangeringsläxa till på måndag. Alltså guys vad händer – jag slammar på den klassiska instrumentationen, och har aldrig så mycket ångest som när jag tvingas följa Rich DeRosa's regler på mina läxor i jazzarrangering.

Procrastinating, det är ett bra ord som jag har lärt mig sen jag kom hit och som betyder att skjuta upp saker, ofta genom att göra något annat. Lite som det här blogginlägget. Jag ska då alltså egentligen skriva min uppsats nu, men istället skriver jag blogg. Aaron är och spelar på ett ställe uppe vid The Square. Vad duktig jag är som inte går dit och lyssnar utan istället prioriterar att skriva den jävla uppsatsen så att jag inte behöver tänka på det i helgen. Synd bara att jag inte skriver något.

Mög mög mög. Jag mår himla bra i alla fall. Vädret är lite svalare så nu kan man wear actual clothes.
I söndags firade jag att jag överlevt två månader i staterna. Tiden går fort, men samtidigt känns det som att jag borde ha varit här så mycket längre sett till allt som hänt och allt som jag upplevt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar