Sidor

onsdag, oktober 1

No 1078

Det här är mitt 1078:e inlägg på den här bloggen. Är inte det en lite absurd siffra? Snart tre och ett halvt år på den här domänen.

Den där sköna känslan när man får ett mail från läraren som lyder "som vi nämnde på lektionen i torsdags är deadline för uppsats nummer 2 framflyttad till nästa tisdag istället för imorgon 30/9", när man inte ens visste att det FANNS en deadline för uppsats 2 och ännu mindre att man kanske borde börjat skriva den. Fick tillbaka min första uppsats och fick B+ vilket jag var fett nöjd med. Fick A på "language, tone, grammar" och C på "dra en slutsats" hahahah. Tydligt var ångesten legat någonstans. Men nu känner jag mig ändå lite mer chill med hela "skriva uppsats på engelska i Amerika"-grejen så förhoppningsvis kan jag fokusera lite mer på innehållet på nästa, lol. Ahhh gotta love school.

Nu har jag ju kommit in i det lite mer, men det här är som sagt verkligen skola på ett helt annat sätt än hemma. No bullshit liksom, gör läxan. Och visst får man mer saker gjort när man har extremt realistiska deadlines såsom "spela upp det här utantill på masterclass nästa vecka" eller "visa upp inför hela klassen veckans arrangeringsläxa i Gerry Mulligan-kontrapunkt". I alla fall mer saker gjort som man liksom kan "ta på".

Söndags morse var den första sovmorgonen på år och dar.
Vi gjorde waffles med chocolate chips, och äggröra, till frukost.



Resten av dagen var human tasks såsom tvätt, springa på löpbandet plus skriva typ hela mitt harpensemble-arr och läxan i jazzarrangering. Jag hatade alla toner när jag var klar.
MEN, när vi repade arret på harp sectional sedan dagen efter dvs igår funkade allting och det låter pling plong som sig bör men FINT sådant och då kände jag, som alltid, att ååååhhh det är kuuuul att skriva toooneeeeer. Kommer säkert glömma det snart igen, men det är alltid bra att man någon gång påminns om det…

Idaaaaaag haaaar jag skrivit hela mitt transcription project till instrumenteringen, dvs skrivit om Ravels Sonatine för piano för stråkkvartett. Det gick bra och var ändå ganska roligt. Ibland kände jag att JAG ÄR ETT FREAKIN GENI, och ibland inte. Det tog 6 timmar, och kvar att göra imorgon är dynamik, bågar och stämmor. GOTTA LOVE SCHOOL. På torsdag, vilket är dagen för deadline, får vi det i alla fall spelat så det är ju kul. Resurser!

Fy vilket tråkigt inlägg, haha! Processar mina läxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar