Sidor

lördag, september 6

Tre veckor i Denton

Ooh, America. Har inte haft min dator uppe på två dagar (eller okej, bortsett från två läx-sessions i övningsrum) vilket nog är ganska beskrivande för hur dagarna varit den här veckan. Jag har sovit alldeles för lite men det GÖR INGET för jag har haft himla kul och klarat dagarna ändå (även om jag måste erkänna att effektiviteten kanske inte varit bäst någonsin..). Även om den här stan kan tyckas liten i jämförelse med storstäder så har den verkligen vuxit på mig. Det finns en massa ställen som är hur gulliga som helst, och på kvällen är det superfint med lyktor och lampor och folk som sitter ute och gör spexiga saker, och ställena man vill gå till ligger ofta nära varandra och överallt är trevligt folk där de flesta är collegestudenter. 
Tisdag var vilodagen (kvällen). Onsdag hade Jennifer Barnes sin faculty recital, och efteråt spelade One o' clock Big Band SJUKT fet storbandsmusik, följt av diverse spännande sekvenser. Torsdag var världens tröttaste dag men jag och Eloise gick ändå ut och käkade middag och tog en öl vilket var fett najs. Fredag alltså igår – två konserter, middag ute, kort visit på en hemmafest och sedan hem till huset (är det här jag ska nämna att jag var på klassisk amerikansk dejt?…:)). 

Ja, ni fattar. Och jag har en uppsats om en stråkkvartett till på torsdag och måste göra klart ett arr till ett rep imorgon och ska skriva två arrangeringsläxor till på måndag och ska kolla in grejer till jazz singers och öva harpa men ikväll spelar min kompis Marion på ett ställe och när ska jag sova och varför är det så svårt att koncentrera sig??

Nedan iaf: en lite mer uppstyrd bild på våra togor, och världens roligaste lapp som satt på kylskåpet imorse. Det är kul att ha roomies.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar