Sidor

torsdag, september 18

En månad fem dagar

Idag fick jag ett sms från Anna som sa: "Du är bedrövlig på att uppdatera dina bloggar".
Jag vet. Förlåt, typ.
I ärlighetens namn har jag haft SÅ SJUKT MYCKET LÄXOR och grejer att jag knappt hunnit andas, och när jag väl har tagit mig tiden att andas trots att jag egentligen inte har tid har jag gjort det med Aaron. Therefore – no time for bloggish. Eller något annat.
Tack och lov är det nu liite lugnare från och med imorgon till typ måndag. Aahh. Har alltså haft en uppsats som jag skrev klart på biblioteket mellan typ 20 och 00 i måndags, prov i stråkinstrument tisdag morgon, jättemycket memorering i läxa till min harplektion, en Basie-uppgift till arrangeringen samt två coachningstillfällen med min small group dvs vi repade även söndag och tisdag kväll och jag har varit tvungen att kolla in de grejerna på dagarna. Plus då actual lessons. MEN! Igår insåg jag att jag faktiskt har blivit lite bättre på att spela harpa! Kom på själva grejen att när man gör så mycket kan det vara svårt att uppfatta att man faktiskt lär sig saker också. Och så kom jag på att det är ju därför jag är här! Så bra!

JAG FICK MIN BIL IDAG eftersom världens snällaste faster körde ner den från Kansas. Mini-vanen Vince. Gonna make my life sooo much easier <3<3<3<3. Plus kände mig sjukt badass när jag satt och brände på I-35 med värsta jättebra jazzradiokanalen på tillbaka från flygplatsen efter att jag släppt av Charlotte och för första gången var själv i bilen. DRIVIN IN MURRICA!! Gotta love it.

Aaaaaahhhh jag vill bara sova men imorgon börjar instrumentation 9:30, som alltid. Längtar något så episkt efter helgen. Om det inte vore för faktumet att jag både ska spela upp på harp masterclass nästa vecka och att vår small group också spelar upp skulle jag inte lämna sängen på lördag.

Jag mår i alla fall väldigt bra (snart frisk från förkylningen from hell!), trivs väldigt bra, har väldigt kul. Spelar musiken, lyssnar på musiken.

1 kommentar: