Sidor

fredag, september 12

Distractions!

GAH, tryin to handle those distractions!
Ett tecken på min gradvisa adjustment har nu vuxit fram i form av att jag pratar engelska när jag pratar med mig själv. Det är intressant det där också med vilket språk man tänker på. När jag är med amerikaner tänker jag oftast på engelska, förutom när jag letar efter ord. När jag är själv tänker jag på svenska. Oftast. Eller svenska med inslag av de uttryck som används dagligen, eller vissa passande engelska ord som jag bara inte hittar översättningen på. Anyhows. 

Jag gillar att vara här så himla mycket. Önskar att jag hann prata med Anna o Astrid o familjen o övriga vänner osv lite mer bara, men dagarna är så extremt långa och intensiva. Är på campus mellan typ 9 och 18-20 varje dag. FÅR INTE ENS SÅ JÄVLA MYCKET GJORT per timme i nuläget för att jag hela tiden utsätts för DISTRACTIONS! Vilket dock även är en del av hur fint jag har det. Måhåhåhåhå. Ja vi får se hur det blir. Det enda som freaks me out a little bit just nu är känslan av är det verkligen meningen att det ska gå såhär smidigt, är det ens möjligt? Det måste finnas en hake!..? Eller?? Nähä..? okej.. Faktiskt en ny känsla. Men, jag klagar inte – tro mig! Jag får tillfälle att upptäcka så många sweet spots i Denton. T.ex. biblioteket. Haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar