Sidor

tisdag, september 2

Amurrica jag gillar dig mer och mer

Det var långhelg i Amerika eftersom det var labor day igår (något som ingen visste vad det var men med wikipedias hjälp vet vi nu att det är deras motsvarighet till första maj). De senaste dagarna har faktiskt varit himla roliga. Det känns som att jag har kommit in i klimatet lite mer nu, och Denton börjar kännas som ett väldigt bra ställe att bo på. Huset har ju alltid varit fint, men även staden i sig själv känns inte lika liten och "hålig" längre nu när jag sett lite mer av vad mycket fint den har att bjuda på. Det verkar som att det är något going on varje kväll, och de ute- eller musikställena jag hittills varit på har varit superhippa (+ drinkar för 1 dollar ibland!). Jag har hängt mycket med Eloise, min ena rumskompis som jag tycker jättemycket om. Jag tog med henne på det där toga-partyt som var i fredags, och efter det har vi typ fått kompisar??? Najs. Spelade beerpong och massa andra spexiga lekar med röda plastmuggar för första gången.

Lördag var en bakis-men-chill-dag. Söndag var fin. Gjorde cykelutflykt till the mall med min kompis Amber som också går sång, och sen hängde jag och Eloise vid poolen hela eftermiddagen med två nya bekantskaper. Vi åkte och köpte pizza och jag körde bil i USA för första gången, det var kul! Man får svänga höger när det är rött ljus. Spexigt. På kvällen var vi ute på två sjukt najsa barer och träffade en massa andra människor, mest från jazzprogrammet. Det finns så sjukt många softa människor som spelar musik här! Anyhows. Fick även min första Whataburger-upplevelse på natten vilket var väldigt Texan.

Igår dag var lite bättre ur produktivitetsperspektiv. På kvällen var jag och Eloise på ett annat najs ställe, drack frozen margaritas för två dollar styck och lyssnade på ett jazzband tillhörande en av dem som vi träffade kvällen innan. Hon är en väldigt bra person att ha som sidekick/wingwoman. Enda problemet att vi kom hem strax före 2 och nu är klockan snart halv 8 och jag har sovit 4,5 timme och måste läsa ett kapitel i orkestreringsboken på biblioteket innan dagens första class i instrumentering kl 9:30. Men, det var lätt värt det. En varm bagel m cream cheese och grönsaker, och grekyoghurt färska jordgubbar och blåbär, honung och granola och vi är på g igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar