Sidor

onsdag, augusti 27

Third day of classes

Hej hej.
Jag reviderar partitur. Det enda som är lite roligt med det är att jag måste tänka över hur vi brukar sjunga biten numera. Och att jag har fått lägga till ett par toner på några ackord!! Det var faktiskt kul.
Nedan: mi pretti bike!
Nedan: ett av skolans 6 harprum. Harprummen är tapetserade med harpaffischer och citat såsom "a soloist is never alone with a Lyon&Healy". Helt enligt min harpor har visst känslor-princip. Dagens stora lycka när jag av en annan fellow harpist blev accidentally mistaken för att vara en annan tjej som har harpa som major, baserat på läckage från rummet (extremt dåligt isolerade rum även här för den som vill komma med det där "KMH är den enda skolan i världen som har dåligt isolerade övningsrum"-snacket). VICTORY AT LAST och jag kan i alla fall spela LITE harpa!! osv. 
Har dock lite ont i fingrarna pga obefintliga valkar som nu ska återskapas.


Nedan: svårigheten med att stava min lärares i instrumentering efternamn är ett faktum (pappa notera nu hur fint(?) och korrekt(!) jag använde det svenska språket där).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar