Sidor

torsdag, augusti 14

NYC

Jag är här, och jag har det så himla bra.

Traumat av att finna sig själv ensam, liksom på riktigt, efter att ha passerat säkerhetskontrollen övervanns till slut, och efter några timmars flygresa kändes det bra på riktigt igen.

Igår eftermiddag/kväll gjorde jag Midtown – däribland 2 timmar av att plöja alla fyra våningsplan på Forever21 och viktiga inköp av peanut butter cups på Hersey's, och på kvällen gick jag lite oplanerat på jazzklubb på Dizzy's uppe i Lincoln center vilket visade sig vara världens hit.

Idag har jag gått shoppingstråken i Soho och Greenwich village, började prata om jazzsångerskor med de två anställda och en annan kund inne på en liten bokaffär och satt och tittade på ekorrarna i Washington Sq. Park. Käkade middag på en restaurang/bar i West village och tog sedan en drink med ingen mindre än MARTINA, som är här!, nere i Lower East Side. Ännu en fin dag. Perfekt väder för att vara i en storstad – sol blandat med moln och typ 27-28 grader, några regnskvätt då och då.

Mitt simkort i telefonen funkar inte men jag ska gå förbi apple store i morgon och se vad de kan göra.
Allt går i övrigt according to plan, bortsett från att jag idag har köpt fem par klackskor (varav tre på Zigi, hehe).

Kan även meddela att jag har en ny "extra" blogg lite på prov. Den kan ni få titta på om ni vill: girlgonedentonite.blogspot.com

Hej hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar