Sidor

tisdag, augusti 26

Lektioner, roomies osv

Asså åh, är så himla glad för hur jag har fått ihop mina classes! Snacka om resurser..:
* Ind sånglektion 1 h/v m voice professor Jennifer Barnes, som jag nämnt är ungefär världens najsaste person.
* Ind harplektion 30 min/v
* Ind lektion jazzpiano 30 min/v
* Någon sorts kompositionslektioner, ej fastställt i vilket format än dock
* Small group lab forum – vilket är vanlig kombo-ensemble i masterclassformat. Man repar med sin grupp under veckorna och sen turas man om att spela upp för varandra. Verkar vara mycket orginalmusik och grejer, och jag ska förutom att sjunga även få spela en del harpa i min grupp!
* Jazzarrangering 3 h i veckan. Hade min första lektion idag och professorn Richard DeRosa verkar faktiskt helt sjukt bra. 
* Klassisk instrumentation 3 h i veckan
* Harpensemble (!!!)
* Jazz singer's, vilket är sångensemble med komp typ. Var skeptisk först men vi sjöng ett excerpt the other day och det var faktiskt svinkul så nu hoppas jag att jag hamnar i en bra grupp. Det är typ fyra lektioner i veckan. Så jävla mycket lektioner jämfört med ackis!! Det är så de jobbar här tydligen...
* Gemensam sång, vilket kallas vocal jazz forum. Verkar vara masterclassformat/sjunga för varandra med kompgrupp på det också.

Två av mina roomies har köpt massa fina saker till vardagsrummet som vi har satt upp nu under kvällen. Så himla fint blir det! De är verkligen jättenajsa mina rommies, alla tre, så det är jag också mycket glad för. Idag har vi hunnit hänga lite mer allihopa.

Nedan: mitt rum som det ser ut i nuläget! Borde ha haft garderoben öppen dock för det är gorgeous där inne (trots att jag var tvungen att ge upp the walk in closet upstairs osv… Well, lång historia om ni inte redan hört). Badrummet är in till vänster.


Och så en bild från campus idag. Det är så himla varmt just nu – mellan 37 och 40 grader varje dag, och jättefuktigt som i en ångbastu. Det är skönt i tre minuter, sen blir det väldigt påfrestande. Men men. Tydligen ska det vara väldigt fint i slutet på september så vi får väl se fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar