Sidor

fredag, augusti 1

Kvällen stundar, och solen går neder

I någon sorts kronologi:

1. Rooftop-häng med kusiner + vän. Det var kul och fint att få hosta dem en natt hemma på Nybro i förra veckan!


2. Hittade Brunnsvikens strandbad. Man känner sig lite lätt störd i huvudet när man efter tre år inser att man inte har undersökt vad det finns för badmöjligheter i omgivningen.. ca 10 min fin cykelväg bort hittade jag detta strandFYND där jag hängt sen dess. Flytbryggan fick mig att påminnas om flytbryggan i Ekestad, som man simmade till andra sidan sjön för att hänga vid. Där lekte jag och Andreas herre på täppan med två kids ~9 år.


3. (utan bild) Förra helgen: Rep och konsert m Johannes Jaretegs klassiska jazzorkester. Fick framföra min Atterberg-text vilket kändes kul och spännande. Fin konsert att få vara en del av!

4. Plockade blåbär med Peter ute på Brevik. Mycket mysigt!


5. (utan bild) Lämnade ifrån mig harpi hemma hos mami.. tror att det känns ungefär som det gör när man lämnar sina barn på boarding school (i alla fall nästan..).

6. (utan bild) Träffade Josef under två lyckliga timmar i tisdags. Hur ska det gå sen när Atlanten skiljer oss åt? Det är frågan.

7. Miniturné med Luscinia! Mycket fina dagar i mycket gott sällskap. Det enda som var mindre bra var att Astrid hade någon sorts förflyttande förkylning, vilket också gradvis spred sig inom gruppen. Sista konserten var en kamp mot rösten men det gick ändå helt okej. Extremt hes nu, men tack och lov gör det inte ont och tack och lov har vi inte konsert förrän nästa onsdag så förhoppningsvis hinner det vända. Så himla typiskt att det alltid sätter sig direkt på stämbanden på mig så fort jag får minsta lilla bugg i systemet.. Nåja. Kul har vi i alla fall haft det. Spexiga saker har vi gjort, såsom att sitta i köket i Eriks mammas torp och switcha stämmor på Sverige, och sjunga Uti vår hage under simning i Harpsundssjön. Sällan har det varit svårare att hålla sig för skratt en hel konsert.


7. Harpsunds fina logga med harpan och den extremt obehagliga handen som träder upp ur vattnet… :)


8. På landet med papi och hela gänget nu. Att jag och Erik har samma föräldrar är något som man bör ställa sig tveksam till..


9. Lillebror och jag plockade bär. Oändligt mycket bär!


10. The End. Jag skiver packlista och mailar med mina future roommates. Äter, sover, badar och spelar krocket. Reflekterar över den urmänskliga längtan att ta sig till vattnet. Och det lustiga i uttrycket "Jag lyssnar på all musik som är bra!". 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar