Sidor

tisdag, augusti 19

Första skoldagen osv

Oookej, så jag skojar inte när jag säger att min tillvaro är EXAKT som ett simsspel. Allt makes sense av det som man gör i Universitetsstaden i spelet för det är exakt så i verkligheten!!

Idag har jag varit på campus och träffat alla internationella studenter. Så himla många trevliga människor även där, men det är verkligen utmattande att träffa så mycket folk..
Har redan dåligt samvete över att jag fick skjuts till och från skolan, och hatar känslan av att vara så sjukt dependent på andra. Bil-grejen ligger och gnager över mig.. Även att jag skulle kanske köpa en cykel istället då, tills jag har en bil, men då måste jag ta mig till platsen där jag kan köpa cykeln i någon annans bil, alltså blir det typ också en jobbig grej… UNT bus service börjar inte gå förrän på måndag, tills dess är jag evigt fånge till att be folk att skjutsa mig till campus. Dock verkar de inte alls tycka att det är en grej utan ser det som en självklarhet, men det lindrar inte min känsla av att vara till världens jobbigaste besvär. Jag ska åka till Wal Mart nu i alla fal alldeles strax med en ny bekantskap från El Salvador. Det blir bra. Jag ska köpa en till kudde och ett tjockare täcke, bland annat. Vanliga rookie mistakes i typisk stil med nyanländ såsom vaknade kl 5 imorse och höll på att frysa ihjäl pga så kall AC i huset som ingen riktigt fattat hur man styrde över, och att jag först nu fattade hur jag stänger igen AC-öppningen i mitt rum. Nåväl. Att skriva in sig på kurser är också himla jobbigt, för det är lite oklart för hon som gör det vad jag är qualified att ha. Det ligger också över mig lite. Ska försöka set up meetings imorgon med min sånglärare, den svenske pianoprofessorn som har hand om small groupsen, och harp-professorn. 

OCH!! Vad är oddsen att jag, bland flera hundra människor, randomly placeras bredvid en barockharpist från Estland idag??? Meningen med allt, osv. Det var en underbar stund i världen.

Det är så mycket nya saker, jag är så trött men ändå glad – bortsett från det med bilen, cykeln och kurserna då.. Jag önskar att allt bara kunde vara fixat already. Längtar tills det kommer vara det.

Min fjärde roomie flyttade in precis nyss! Hon verkar supernajs. Nu bor jag med tre personer som alla har varsin hund. Bra rate på DPI, dog per inhabitant, i det här huset.
Fattar ännu inte hur spisen funkar, följaktligen har jag ätit yoghurt till middag, och capn crunch till efteråt. Ser på många sätt fram tills allt är lite mer settled. Typ äta normalt, träna, ha saker i ordning, kunna ta sig runt lite mer flexibelt…

Har påbörjat operation "dekorera mitt collegerum", med de få saker jag har att pynta med. Har fått låna gardiner av Catie, och en gardinstång som jag bara måste sätta upp, och igår satte jag upp de första bilderna i alla fall. Cheesy, men det känns ändå fint.



1 kommentar: