Sidor

söndag, augusti 24

Första lördagen i Denton

Bra saker:

* Igår gick jag hann jag gå halvvägs till Walmart innan jag blev upplockad av en mycket snäll, då ännu okänd person som heter Louis, och han skjutsade mig resten av vägen (jag kan riktigt höra mammas panik över att jag hoppar in i främlingars bilar). Där köpte jag världens finaste turkosa cykel som jag sedan cyklade hem. Drygt 100 dollar, sjukt värt! Skulle behöva höja styret lite och är därför in search efter en skiftnyckel men i övrigt är allt frid och stor fröjd.

* Igår kväll lyckades jag chilla lite, för första gången sen jag kom till Amerika för 12 dagar sen. En vecka i Denton idag! Har redan vant mig betydligt mer vid miljöerna och allt som händer.. Det är nästan obehagligt hur snabbt människan anpassar sig.

* Idag har jag fått guidad tur av och druckit kaffe med Nils, som gjorde utbyte på ackis förra hösten. Naaajs!

* Yogade även idag för första gången på drygt tre veckor. Och åt den mest "hemma-lika" middagen – stekt ägg och tonfiskbagel. Haha. Jag älskar tonfisk. Det är den mest praktiska grejen att äta. Är lite orolig över hur de amerikanska matvanorna kommer påverka mig. Inte bara typ "kommer gå upp 15 kg", utan snarare bara hela grejen med blodsocker och näringsvärden och mineralnivåer, hyn osv. Folk äter verkligen crap, och det är på riktigt! Det går liksom inte riktigt att komma ifrån heller. Ska skriva något mer utförligt om det på den andra bloggen snart tänkte jag..

* En 16-mannakör i Holland vill sjunga Allt vi är!! Hurra vad kul! Ska dock se över the score lite tror jag innan jag lämnar ifrån mig det… vi gör inte riktigt exakt som det står längre.

Annat:

* Fortfarande viss (läs stor) förvirring om vilka kurser jag ska och inte ska ha. Och framförallt vilka jag VILL ha typ. Ändrade mig senast idag och flyttade om lite. Lektionerna börjar på måndag och jag vet typ inte riktigt vad jag borde gå på för vissa grejer behöver jag departmental consents från osv..

* Har min individuella audition till Jazz Singers-ensemblerna i morgon kväll. Tänker sjunga Pure imagination och Infant eyes, för det var det som kändes roligast. OMG har jag not? slog det mig nu, måste styra upp det i morgon fm…

* Jaaaaa jag skaaaaa taaaa bildeeeer på huset och rummet och cykeln och gatan imorgoooon jag looovaaaarr…..

OCH FÖRRESTEN, glöm inte att kolla in den andra bloggen också!
girlgonedentonite.blogspot.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar