Sidor

tisdag, juli 22

Tidens ström, varm och öm

En så fin helg på landet på Furusund med mina A:n. 
Sol, doften av hav, ljumma vindar, puffiga moln, kvällsbad i spegelblankt vatten, glass, lek, smultron.
Miljöombyte är fantastiskt, skärgården är fantastisk. Mina fliskor är fantastiska.





Mamman var med på Blå måndag på Skansen igår. Hon var lika fin och bra som vanligt.


Iakttagelser: skulle behöva köpa en bil, men det är så himla dyrt och jag har ingen inkomst. Och en Bose-ljudanläggning men det är mer högst rimligt att jag faktiskt köper, men först när jag kommit hem från them states. 

I kväll konsert i Ängelsberg. Trodde jag hade en jobbig bil-issue till helgen men det tycks ha löst sig och det är jag mycket tacksam över. Jag älskar att springa. Snart är jag klar med den himla texten på Atterbergs Sommarnatt som har tagit hur lång tid som helst. Svårt när man vill vara lagom poetisk och inte bara skriva vad som helst, och till en färdig rytm och melodi. Väldigt bra träning märker man. Jag vill inte längre skriva bara vad som helst, även om man så klart kommer ha faser med det där till och från.

Min nedräkning på telefonen säger 21 dagar. Alldeles nyss var det ju 35. 
Tiden går obehagligt fort, men jag längtar så!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar