Sidor

tisdag, juli 22

Sommarnatt

Tänk då känslan av att jag och Anna halvnäckade i detta..! <3


Kom,
ja, du
kom följ mig i hagen,
din lena hud är en smekning mot vinden
den fångar ditt blonda hår i ett andetag.
Livets ström, varm och öm.

Bland ljung och kaprifol finns den som sökte dig.
Kom, följ med 
till en plats i en dröm.

När solen ler är snart drömmen ett minne blott.
Där bara blomstren ser finns den vännen du aldrig fått.

Håll min hand,
följ med mig till ängens slut.
Låt hjärtat som bultar stadigt i ditt bröst
leda stegen till dimmornas land,
så mjuk i din starka hand,
du närmar min hals med ditt ansikte.
Andas in,
du är min igen.

Under björkarnas sus,
i dina ögons bleka ljus
blir en del av din själ kvar
under mitt befäl.

I nattens ljumma fläkt svor du ed om ett nytt beting,
men hennes rygg var täckt, så du anade ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar