Sidor

fredag, juli 25

Sommaren i city

Det är som att hela min tillvaro är en enda lång väntan… 19 dagar.
Igår kväll var fina flickorna här och drack drinkar. 
Dance it out, dance it out. Ponponpon finns alltid där, för alla tillfällen. 


Som om jag inte riktigt är närvarande i stunden på ett konstigt sätt. Önskar hela tiden att jag vore någon annan stans, gjorde något annat som skulle vara mer optimerat just för den stunden. Det är så konstigt. Jag brukar inte känna så. Jag antar att det också är kopplat till den generella känslan av utdragen väntan.  Jag är i stan, övar lagom mycket inför konsert på söndag, sitter lite på innergården i en solstol. Träffar folk, däribland mina kusiner som sover hos mig i kväll vilket är kul och mysigt. Började sortera noter idag. Försöker hantera solskenet, faktumet att jag skulle vilja ligga på en strand men ändå har saker att göra. Typiskt svenskt stressyndrom. Så fort det är fint väder mår man dåligt för att man inte är ute, och för att det när som helst kan försvinna. Det är så varmt. Jag promenerade till söder och tillbaka för att ha frukostdejt med Josefin idag och rann ungefär bort av fukten, men på ett ganska härligt sätt. Försöker acklimatisera mig. 36 grader i Denton nu. 19 dagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar