Sidor

lördag, juli 12

Preparationer

Så har vi spelat de två sista konserterna, jag och Josef, i Västerås och Älvsjö. I alla fall de sista på en väldigt lång tid. Känns konstigt och lite sorgligt. Jag kommer verkligen att sakna att spela ihop – det är så himla lätt, och alltid kul.





Annars – idel fix med USA-relaterade saker och jag är så trött på att allt tar så himla lång tid. Fick i förrgår dokument som processats i sex veckor borta på UNT, som jag behöver till min visumansökan. Allt är så sjukt omständigt, med formell, aggressiv engelska ibland svår att förstå, hysteriskt röriga sidor där man hinner komma till page 8 på ansökansformulär innan det framgår att man måste ha fyllt i en annan grej på en annan sida, och betalat den avgiften, innan man kan fortsätta till page 9, och allt tar då jättelång tid och man är SÅ förvirrad, men, allra mest är det hela grejen att det skapar en osäkerhet och en oro att "vad händer om jag gör fel?" och "tänk om jag missuppfattade" och "är det här verkligen rätt avgift?". Plus att det är jättedyrt. 

Det är en ständig och underliggande oroskänsla, som tar massor med energi. Det är som att jag inte vågar lita på att det kommer att lösa sig förrän jag står där på plats, med visum i hand och har fått tag på mitt boende och kommit med på de kurserna som jag ska ha och allting rullar. Jag vågar liksom inte lita på att det ska lösa sig riktigt, och det gör mig så trött… Eller, jag är på något sätt rädd att om jag litar på att det löser sig kommer det på något sätt bli som när man tar ut saker i förskott, och saker just därför inte blir av. 
Och till saken hör även att det som sagt tar otroligt mycket tid. Jag har helt seriöst lagt minst 15 timmar , effektiv tid, den här veckan på att sitta med min dator och läsa dokument, försöka förstå, läsa kurskataloger, svara på 800 miljarder frågor om huruvida jag är en terrorist eller inte, listat alla mina resor senaste fem åren och alla resor till USA ever (alltså christ!), osv osv osv. GAAAHH.
Och samtidigt fattar jag att det är ett lyxproblem. Det är fantastiskt att jag ska få åka. Jag är jätteglad. Synd bara att det är så satans jobbigt, hemskt och uttröttande på vägen…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar