Sidor

fredag, juli 4

I have washed a thousand spiders down the drain

Världen är en bättre plats när det är sol.
Idag har jag känt att Sverige är det vackraste som finns och att den svenska sommaren är världens bästa dag. Fick förståelse för nationalromantikerna och kände att det kanske har att göra med att man har överlevt en fruktansvärt lång, hård och evig vinter som gör att man uppskattar solen på ett annat sätt än de, som bor i behagligare klimat, gör.

Jag har suttit på innergården, fixat med amerikagrejer, ätit sorbet. Jag och Josef promenerade i solen till söder och käkade lunch, det var fint. Jag älskar mina nya shorts och haremsbyxor. Och så gjorde jag precis en inte så rolig, men som vi kommer kunna skratta åt i efterhand, upptäckt som jag förmodligen kommer att berätta för mina barn om. Kallduschen, som en fin avslutning på dagen! Haha.

Annars kan jag även berätta att jag nu har premiärat grejen "grannarna säger åt dig att sluta spela". Typ ändå lite bra jobbat, efter snart tre år? (oj vad sjukt kände jag precis..)
Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag började spela arpeggios 20 över 10 i perfekt samkörning med fotbollsVM.. pling plong säger klockan.
"Hej hej, det är grannen under! Måste du spela piano precis just nu.. det är fotboll och vi har några vänner över"
"Det var faktiskt harpa..".
Tacka vet jag tiden när Johanna bodde under mig. Hon brukade ju typ be mig om att spela på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar