Sidor

tisdag, juli 8

35 dagar

Dödssol och sommar i två dagar, och plötsligt börjar man tänka att "varför åkte jag inte till landet förra veckan när jag hade 6 dagar ledigt?" och "varför gjorde vi inte utomhusaktiviteter?", för man har redan glömt bort att det var regnigt och hemskt och kallt. Konstigt det där.

Jag är i alla fall i Tyresö och solar, badar, läser bok. Vilket gör mig lite lagom rastlös. Känns som att jag borde göra något vettigare men vet inte om det är en faktisk bra känsla av ineffektivitet eller om det är för att jag inte slappnat av tillräckligt än. Men det vore ju helt sjukt om det vore så egentligen. Jag har ju haft en så sjukt lös tillvaro senaste månaden, jämfört med hur det hade kunnat vara. Jämfört med alla som har normala jobb. Min att göra-lista är fylld av de där små sakerna som man i vanliga fall inte skriver upp eftersom det är sånt man "klämmer in" när man har en stund över – typ sortera noter, städa skrivbordet på datorn osv.

Jag längtar så efter att åka. Det är som om en inneboende rastlöshet i djupet av bröstet ligger och bubblar, väntar, bider sin tid. Har börjat planera i mitt huvud hur jag ska lägga upp packningen, hur jag ska få med mig sommarkläder, yllekappa och yogamatta, hur många par skor som faktiskt är rimligt att ta med och hur jag ska kunna välja Best of Garderoben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar