Sidor

tisdag, juni 3

Turned into a bird by your trembling heart

Repade med Josef, Olivia, Alex, Ester och Victor. Det var fantastiskt. Inte liksom på ett såhär "jag skrattar"-sätt (fast även lite), utan mer liksom.. "Ah, jag lever!!".

Jag älskar att jag hittat grejen med att kombinera sjunga, spela och skriva – det är tillräckligt svårt för att det aldrig skulle kunna bli tråkigt. Tänkte på det idag under tiden vi repade, att jag verkligen måste hålla mig så sjukt fokuserad för att fixa det – spela melodi i höger, fristående rytmiskt pattern i vänster, vissla en tredje grej med en annan rytm som ska fraseras på samma sätt som violin 1 spelar, och sedan sända ut och uppfatta impulser inom ensemblen, lyssna på arret, visa tempodragningar, trampa rätt pedaler, spela så fint man bara kan osv. Det är fantastiskt.

Jag och Josef repade även Turned into a bird. Det blir också himla kul, på ett betydligt mindre förutsägbart sätt hehe.

Jag blev så trött när jag kom hem. Trött av allting, liksom.
Av själva.. energierna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar