Sidor

söndag, juni 22

Många toner på kort tid

Oo, har just tagit mig förbi de mest hysteriska två dygnen. Från i torsdags kväll till att jag däckade i sängen igår vid 23 har det varit minimalt med andrum, även om allt har varit väldigt fint.

Det hela började då på torsdagskvällen runt 20 med pålysande av ett vick-gig för mamma på en bröllopskonsert på midsommardagen. Då skrev jag ett arr, gick och la mig klockan 2, upp kl 7 för att lära mig en låt, packa väska med grejer och ut till Tyresö för att ha midsommarlunch- och firande. Lyckades maila iväg not på det nya arret just före 12 då de eminenta gästerna började anlända. Midsommar midsommar, hurra hurra hurra. När folket så vänligt gått hem förhållandevis tidigt kring 24 printade jag ut noter och texter, skrev packlista, lyssnade in lite. I säng, upp kl 7. Packa harpa, plocka upp basist med kontrabas, repa, soundchecka, fixa låångt långt ute bortom Ekerö. Två bullar och ett par snittar till lunch. Fin konsert, allt gick mycket bra. Det var roligt att spela harpa/sång-cello-bas-trio med Andreas Lavotha och Ludvig Eriksson – ett typiskt "musik är kul"-tillfälle. Hängde kvar och käkade efteråt innan jag och harpan åkte hem ut till Tyresö. Packade om bilen och åkte in till stan och var hemma typ halv 11 på kvällen, så SJUKT FRIKKIN trött.
Det var en ganska genomgående beskrivning av de dagarna.

I kväll har jag och Josef konsert i Enskede kyrka kl 19. Jag kollar in två låtar som vi inte tidigare spelat, eller repat, nu. Måste fatta lite beslut om det ena arret men det känns ändå bra. Det kommer bli fint. Jag har inget annat som jag akut måste hinna med idag vilket gör att jag kan vila lite mellan övningssekvenserna. Lägenheten är sunkig men när allt kommer till kritan är det tillräckligt värt att spela att man inte bryr sig. Jag får städa imorgon.

Här kommer en dragspelsbild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar