Sidor

onsdag, juni 25

Konschertos

Okej, så tacksamheten för att jag klarat konserterna både igår och idag. 
Söderköping igår tycktes ju vara ungefär världens gulligaste samhälle där man skulle vilja låta sina potentiella barn växa upp. Trots att det för min egen sångliga del kändes lite som en kamp gick konserten bra, och det var ju faktiskt mycket glädjande med typ fullsatt kyrka och stående ovationer. OCH sandwich/kexchoko/daim-fest på vägen hem, icke att förglömma!

Idag var jag lite orolig för hur rösten skulle palla trycket av sommarens premiärkonsert med Luscinia. Tack tack tack och lov gick det bra. Vi sänkte lite tonarter på de värsta bitarna och eftersom Strängnäs domkyrka är frikkin enorm fick man också mycket hjälp av akustiken. Problemet är ju ofta att man får så fruktansvärt mycket ofeeling på sig själv när rösten bara blåser och man sjunger i mindre rum där man verkligen hör vad man pysslar med. Mycket glädjande. Hoppas nu på en lite mer elastisk stämma och orginaltonarter på söndag.

I morgon spelar jag och Josef igen i Sköldinge kyrka i Katrineholm. Hoppas på fortsatt positiv röstutveckling. Och att jag ännu en gång ska spela ganska mycket rätt och inte sjunga för mycket hittepåtext.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar