Sidor

söndag, juni 15

Frågan om alltings existens

Tre dagar på något sätt beskrivna i bilder.

Fredag var ett trevligt mingelgig. Eller, egentligen är jag ju inte så förtjust i mingelgigs.. men det kan vara ett jobb som man också kan göra. Var i alla fall bara att gå dit och sjunga och det var ju trevligt att spela med Johannes liksom. Fin vy från Moderna Museets glasfönstrade restaurang. Jag överträffade mig själv vad gäller matchning; med ny klänning, blomma i håret, läppglans och mina finaste Aldo-jättesommarklackar exakt samma varm-ljusrosa färg, kombinerat med min nuvarande favoritfärg mintgrön på naglar- och tånaglar, armband och örhängen. Bästa färgerna tillsammans – jag blir lycklig av att tänka på det. Var i alla fall tvungen att föreviga detta med en tveksam selfie.

Lördag var en heldag av Lars Edlund och annan mindre simpel musik med Mikaeli. Rep och konsert följt av KÖRFEST vilket var himla najs. Att sjunga Vårnatt, Rosen och Pingst är ju bland det bästa man kan göra på fest, framförallt när det låter så himla bra. Ungdomarna hade även en kreativ stund med bordsdekorationerna..

Och idag – sommar"lovets" första dag, perfekt spenderad på Yasuragi. Avslappningen är stor, så även nöjdheten efter den fina fyrarättersmiddagen vi åt. Dagen då graden av hur värt det är att vara med i kårstyrelsen pikade till nya höjder. Är mycket tacksam för att ha fått vara där med en så väldigt fin grupp personer, och jag vill aldrig ta av mig min yukata.


Och så ja: det här med sommarlovet.
För familj och vänner som uttryckt undran – FYI här kommer datum för sommarens konserter.

Sön 22/6 m Josef, Enskede k:a 19:00, Årsta
Tis 24/6 m Josef, St Laurentii k:a 19:00, Söderköping
Ons 25/6 m Lusciniakvartetten (alltså mina sångarkompisar), Strängnäs domkyrka 20:00, Strängnäs
Tor 26/6 m Josef, Sköldinge k:a 19:00, Katrineholm
Sön 29/6 m Luscinia, Skuttunge k:a 18:00, Uppsala
Sön 6/7 m Josef, Kärrbo k:a 18:00, Öregrund
Tor 10/7 m Josef, Brännkyrka k:a 19:00, Älvsjö
Ons 16/7 m Luscinia, Tyska kyrkan 18:00, Stockholm
Tor 17/7 m Luscinia, TBA, Ljusnarsbergs församling
Tis 22/7 m Luscinia, Västervåla k:a 19:00, Ängelsberg
Sön 27/7 m Johannes Jaretegs Klassiska Jazzorkester, St Birgitta k:a 18:00, Nockeby
Tis 29/7 m Luscinia, Viby k:a 19:00, Hallsberg
Ons 30/7 m Luscinia, Lilla Malma k:a 19:00, Malmköping
Tor 31/7 m Luscinia, Ununge k:a 19:00, Norrtälje
Ons 6/8 m Luscinia, TBA, Kungsängen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar