Sidor

tisdag, juni 10

Come down, and startle composing mortals

Peppande ord från Lill-Jansskogen..!


Igår var den mest episkt somriga kvällen. Så fantastiskt varmt och fuktigt och vi satt hemma hos Anna och Astrid med vidöppna fönster och drack bubbel in i den varma natten och världen var en underbar plats.
Har börjat kolla boenden i Texas. Så himla många svårdefinierade känslor på en och samma gång. Men framförallt någon sorts egen insikt om vad det innebär att jag ska få åka. Ser ut att kunna vara ett helt annat liv någon helt annan stans. Jag ser så sjukt mycket fram emot det, samtidigt som jag på sätt och vis inte vet om jag vill se fram emot det eller om jag mest ska vara rädd och ha separationsångest. Och där någonstans börjar känslorna motsäga varandra. Jag vet inte vad jag borde känna, eller vad jag vill att jag ska känna, eller vad jag känner. Allt är som ett stort grått virrvarr! 
Men som man alltid måste avsluta såna här resonemang: det blir nog bra till slut.

Idag har jag gjort en revidering på Stenhammars Sverige, vilket jag är osäker på hur pass PK det är. Men vad ska man göra om man vill sjunga det på fyra. Man får helt enkelt välja toner. Har också börjat skriva ett nytt stycke. En bra idé men behöver lite mer tid. Och tanken var att det inte skulle vara så svårsjunget, men sånt där är alltid så svårt att avgöra tycker jag..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar