Sidor

måndag, juni 16

Cercandomi; et, o pietà!

Drömde om Lars Johan Werles Canzone 126 som vi sjöng på konserten i lördags och har haft den på huvudet hela dagen, och på den vägen är det idag. När jag letar fram (den italienska) texten inser jag att jag faktiskt skulle kunna sjunga stycket utantill om jag bara hade text. Checkade ut officiellt från skolan – lämnade in påskrivna protokoll och avslutade därmed mitt KMS-ansvar, lämnade in nyckeln till kårexpen, förde över filer från skolans dator, tömde skåpet.. Ackis är en fin plats men jag hoppas samtidigt att jag inte ska behöva gå dit på ett tag. 

Obefintliga harpvalkar pga föregående veckas totala förfall. Övade i typ 10 minuter och sen gick det inte mer, för då började det pre-blås-klia i fingertopparna. 
Försöker göra arr på psalmer men det blir bara oroväckande likt den (inte så) taskiga karikatyren som Josef ibland gör av mig, då han sitter vid pianot och sjunger en "normal" melodi och kompar genom att flytta treklanger helt random på varje slag. 

Hade genomlyssning till Mikaeli med Eby och det gick bra. Ändå trevligt! Men ändå skönt att inte  längre behöva känna att jag måste öva på "den klassiska sången som jag ska sjunga upp på måndag". 

Jag tror att det är sommar på riktigt. I morgon ska jag nog åka en sväng till Tyresö. Utflykt till Harry-utställningen på onsdag med Anna och Viktor. Midsommar på fredag. Öva harpa och sätta det nya programmet.

Jag har målat naglarna i en perfekt gredelin färg och det gör mig till en lite lyckligare människa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar