Sidor

tisdag, maj 27

Pling-plicke-ting

.. och så låter den nya grejen jag just hittade på till introt på Sailor's wife.
Igår skrev jag så sjukt få toner sett till dagens potentiella timmar, men livet fick komma emellan. Pratade i tele med både mamma och med bror jättelänge, och så var Anna här och drack te på kvällen.

Nu ska jag försöka att bara göra. Skaffa fram lite idéer, göra något av dem, skriva ut tonerna, fatta lite jävla BESLUT någon gång!! Aah.. Denna velighet genomsyrar min existens. Klarinett eller oboe, KLARINETT ELLER OBOE??? Och så vidare.. fast på mer eller mindre seriösa plan. Pling-plicke-ting kom fram i alla fall så det var bra. Tänker att jag ska skapa en textur av dimma. Flagioletter, mistlur-skissen, tiden som liksom pling-plicke-ting:ar.

Det var lustigt igår när jag för första gången på månader plockade fram det som jag ännu har på texten på Sailor's wife och plötsligt tyckte igen att det inte alls var speciellt tokigt, trots att jag vet att det känns som att jag suttit fast med den hur länge som helst och att jag inte vet hur jag ska fortsätta och att jag hållit på med den mer eller mindre sen i augusti vilket gör att man liksom kommer av sig. Inte så tokigt alls. Jag ska bara göra nu, göra och välja något bara och så blir det säkert bra. Och om inte får jag väl skriva om det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar