Sidor

söndag, maj 11

Ingen rubrik pga bristande fantasi

Igår spelade jag vad man skulle kunna kalla fugistisk jazz på duo m Simon Berggren och det var asroligt. Vilken snubbe! Upplyftande, kul med musik osv.

Och så tränade jag o Astrid yoga hos Wanda, jag jobbade på konsert och på kvällen var det mello hos Viktor med seriös intern poängsättning och schlagerdrinkar och glitter och allt möjligt spexigt.

Idag har jag jobbat två konserter vilket kändes som en lång dag trots att det, helt i enlighet med normala arbetsdagar för människor med normala jobb, egentligen bara var åtta timmar. Fina konserter i alla fall. Hann klämma in lite övning, och att gå och köpa kaffe. Om jag bara hade hunnit städa, men istället tog jag en öl på puben efteråt vilket också var trevligt. Sunkigt hemma.

Kommande veckan har jag faktiskt saker att göra. Jobbar fem konserter uppdelat på fyra dagar, tre lunchmöten, ska spela m Johan på fagottgemensam imorgon inför hans examenskonsert som är på fredag, Bobby McFerrin på konserthuset och lillebrors 18-årsdag (huvva!!?) på onsdag, imorgon redovisning i Pål-kursen på kvällen plus konsertjobb då som jag ska försöka multitaska på nåt sätt, på onsdag NSM-promo-Rytmus-grejs på eftermiddagen som jag måste vara med på, snark. Mikaeli på tisdag kväll med hundra tusen nya svåra toner, sångelev på fredag.
Ingen ledig kväll, plus jobbar både lördag och söndag – när ska jag laga mat? Och tvätta?
Nåväl, det blir väl så ibland. Det ordnar sig nog.

Den episkt stora skillnaden på den här kommande veckan och hela maj månad förra året är att jag har många saker på schemat men det är inget som står och faller med att jag inte skulle orka hålla alla bollar i luften. Jag har inte ansvar på samma sätt, inte speciellt många krav från mig själv, inte så många andra människor som räknar med mig. Det är en bra skillnad.
Lärde mig ändå nåt förra året.

Hade kunnat skriva nu att "det är bra att bla bla bla bla för då blir jag inte så distraherad den här veckan ---", men det gör jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar