Sidor

torsdag, maj 1

Hör med tacksam tunga

Dagens iakttagelse: mitt tålamod är som ni kanske vet fruktansvärt dåligt, förutom när det kommer till komponerandet. Det är ett lustigt men tydligt undantag. Då är jag alltid minutiöst noggrann, och låter det ta tid att processas i hjärnan medan man liksom "väntar ut" idéerna och låter dem gro i sin egen takt.

Tänk om man kunde applicera den sidan även i andra sammanhang, typ som när jag ska utföra vissa tekniska eller hantverksmässiga sysslor och har så kort tålamod att jag ofta inom 20 sekunder börjar slå med redskapet vad det nu är i min hand på objektet jag försöker fixa.

Det har blivit maj och det är alltid lika sjukt när det blir maj för man förstår inte hur det gick till.
Fortfarande så episkt chockerande bra att jag har precis precis precis lagom mycket att göra. Har aldrig haft en såhär lugn och fin vår förut. Det är faktiskt helt grymt.
Igår sjöng vi på Skansen och det var roligt. Lågorna flammade och likaså kvarnen. Spänning i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar