Sidor

onsdag, april 16

Humming a threshing song until the night is over, hold on! Hold on.


Det bästa är att inte ha lektioner för då hinner man komponera och öva och göra allt som man vill göra.

Jag, och Henning, håller på och fixar med Texas-relaterade tråksaker den här veckan. Massa universitetsengelska och system som man inte riktigt förstår, en deadline på fredag och oklarheter i vilka papper det är man behöver skicka in och framförallt hur man i så fall får tag på dem. Men det ordnar sig säkert.

Jag vill verkligen kolla om det blommar i Kungsan imorgon också. Cykla ner och ta en titt. Och skulle hemskt gärna vilja gå till ett av H&M:en på Drottninggatan också för jag såg några så fina grejer i skyltfönstret på vägen hem från yogan. Även om jag vet att man inte ska handla på H&M för fattiga barn i Bangladesh syr kläderna. Så jävla sjukt att man kan veta om en sån sak och ändå känna att man vill ha den där kjolen… Människor är vidriga inklusive jag själv.

Alltså allergin. Det är som att det trycker i bihålorna och jag kan inte koncentrera mig. Insåg iofs idag att det potentiellt skulle kunna vara blandat med lathet och dålig övningsdiciplin också. Det finns en klar orsak till varför jag aldrig skulle kunna bli klassisk musiker – jag kan ju för fan inte förmå mig att öva koncentrerat längre än fem minuter åt gången. Blir alldeles för uttråkad när man måste repetera fem takter miljarder gånger innan man är förmögen att spela det så som man vill att det ska låta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar