Sidor

tisdag, mars 18

Ungdomens glans

Åh vad det är härligt att vara ung.
Hoppas jag aldrig glömmer det.

I någon sorts kronologi:

Kusin Sara var här i helgen så i lördags bjöds det på fika i Harp Palace. Mina "dolda" hemmafru-komplex gjorde att jag på eftermiddagen hetsbakade ungefär 800 hallonrutor. Resultatet var framgångsrikt om än efter en del möda.

På söndagen var jag ute och sprang i skogen, lyssnade tre gånger på Stenhammars Vårnatt och standard grät av musikens stora epik i kombination med endorfiner.
Ibland undrar jag om jag tvångsmässigt tror att jag är en bergsget. Besteg hoppbacken igen, som jag alltid måste göra när jag kommer dit (eller till vilken höjd som helst) och hade en sjukt fin vy över "min" sjö, Lake Jalk. Det här ifrågasättandet om bergsgetens vara eller icke vara kommer i alla fall till mig när jag ungefär håller på att dö av ansträngningen att klättra upp för den där backen. Så sjukt brant, och långt.

Så himla fint väder det var i helgen!! Det var verkligen upplyftande.

Ja, sen hade jag och Josef konsert i Närtuna kyrka, ute på vishan mellan Sigtuna och Rimbo. Det var en mycket trevlig tillställning vilket man också anade i förväg. Det vackra vädret gjorde att bilfärden bland fälten och flygplanen blev mycket njutbar.



Konserten gick också bra glädjande nog, och det var lika roligt som vanligt. Det är så soft det där formatet. Kul med musik. Efter giget och hemfärden hängde vi hemma hos mig och drack alkohol och käkade ICA-frysmat vilket kändes trevligt vant. 

Idag är det måndag och jag har lyckligtvis inte varit bakis trots gårdagens sista kokosdrink. 
Hade lektioner, däribland en rolig ensemble. Det var lättsamt och spontant på ett sätt som det inte alltid blir på skolensembler. 
Och på kvällen var jag lite i valet och kvalet – öva harpa (Johan har förresten hittat ett stycke för harpa och fagott som jag började titta lite på och det verkar jättefint!) och få saker gjort eller gå och titta på när Jonathan spelar med Susanna Risberg på Fasching? Efter lite konfererande med stål-Calle blev det alternativ nummer 2 och det är jag glad för. Förutom att det var en fet konsert och Jonathan var grym var det kul att träffa Calle igen, najs att dricka öl och dessutom blev det ett HIMLA fröjdefullt inslag på jammet då jag, Calle, Jonathan och Johan Hansén spelade All the things you are i sju, och Saga of Harrison Crabfeathers. Har aldrig haft så kul på ett faschingjam. Det var bara musikaliskt roligt och lekfullt med kompisar. Musik är kul, kände jag då igen. 
Och att dricka öl på vardagar, det är också roligt.
Och det är då jag känner att det är satans najs att vara ung i alla fall. Feeling.

Men nu måste dagen ta slut. Tvättid klockan åtta, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar