Sidor

onsdag, mars 12

Onsdag 12 mars

Random denna dag:

1. För vissa personer är gränsen hårfin mellan att ha en intensiv blick och att stirra.

2. Det stod om hur man ska hantera pastellfärger i senaste Åhléns-tidningen, och jag bläddrade våldsamt förbi och tänkte högt BAHA I knows my pastellfärger.

3. Och i samma tidning hade Lotta Lundgren i en intervju sagt följande visdom:
"Jag tänker att det sista som lämnar människan är hoppet, men det näst sista är humorn. Om man har någon. Humor är kärleksbarnet mellan glädje och empati, och kanske intelligens."
Det var så bra att jag var tvungen att riva ut det ur tidningen och sätta upp på kylskåpet.

4. Man KAN tänka att faktumet av min kroppsliga utmattning efter antalet timmar harpövning är en indikation på att jag borde öva mer, oftare. Eller så tänker man att jag bara varit rätt bra idag.

5. Ibland glömmer jag nästan bort hur najs det är att bo i min lägenhet. Men bara nästan. Med jämna mellanrum slår det mig liksom, som med ett baseballträ i ansiktet, hur extremt sjukt najs det är och att det är världens bästa plats att bo på om man går på ackis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar